A tavaly év végén megújult, egyszerűbb Mustang modellek után a Ford bemutatta a típus csúcsváltozatát is. Az új Shelby GT500 – hasonlóan a többi változathoz – új lámpákat kapott, de megváltoztak az első és hátsó lökhárítók is. Amellett, hogy a korábbinál is agresszívabb lett a látvány, a hátul elhelyezett szárny és a kis orrspoiler hatására az autó stabilitása tovább javult. 

A kabrióváltozatokra 18, a kupékra 19 colos felnik kerülnek, de a nagyobb kerekek mellett a feszesebbre hangolt futómű, a direktebb kormányzás is izgalmasabb kanyarvételt ígér.

Műszaki szempontból az autó fejlődés eredménye. Azaz továbbra is 5,4 literes V8-as kompresszoros motor kerül a kocsi orrába, de már 540 lóerős [korábban 500 LE]. A maximális nyomaték 610-ről 690 newtonméterre nőtt, ahogy limitált darabszámban készült KR kivitelben is. Vélhetően ennek hatására jobb menetteljesítményre képes a Mustang, de pontos adatokat csak a hétvégi Detroiti Autoshow-n hozzák nyilvánosságra. Mindenesetre amellett, hogy ez a legerősebb Mustang, a legnehezebb is.

A legerősebb Mustang 1
A legerősebb Mustang 23


Annyit azonban már most tudni, hogy a kisebb fogyasztás érdekében a hatsebességes váltó utolsó két fokozatát hosszabbra vették, viszont a jobb gyorsulásért a végáttételt rövidebbre cserélték. Emellett új, kéttárcsás kuplunggal szerelik a GT500-ast, amely képes átvinni a nagyobb nyomatékot.

Az utastérben a korábbinál több bőrt és alumíniumot alkalmaznak, így állítólag az autó valóban prémiumhatást kelt.