Jó ideje szerepel a Volvo kínálatában a 2,4 literes dízelmotor, amelyet időről időre felújított a gyártó. Most itt a legújabb variáns. Az új D5 erősebb a korábbinál, viszont takarékosabb.

Az öthengeres blokk eddigi legerősebb kivitele 185 lóerős volt, most 205 lóerőre emelkedett a teljesítménye. Persze a forgatónyomaték is nagyobb, 400 helyett 420 newtonméter hozza lendületbe az autót.

Ehhez egy teljesen új feltöltési rendszert fejlesztett a Volvo. A svéd gyártó a BMW, a FIAT, a Saab és legújabban a Jaguar által is alkalmazott kettős feltöltést veti be. Azaz egy kisebb és egy nagyobb turbó dolgozik össze, kisebb fordulaton a hamar felpörgő kisebb elem dolgozik, kiszűrve a turbólyukat, magasabb fordulaton a méretesebb alkatrészé a főszerep, nagyobb teljesítményt kihozva a motorból.

kevesebbet fogyaszt az S80
205 lóerős 420 Nm

205 lóerős 420 Nm

205 lóerős 420 Nm


A kettős feltöltés azonnali reakciót és jobb gyorsulást eredményez bármely sebességnél, emellett szélesebb fordulatszám-tartományban teszi lehetővé a kipufogógáz visszavezetését, ami tisztább üzemet jelent. Az új motor teljesíti az Euro5-ös emissziós normát, CO2-kibocsátása 164 gramm/kilométer.

Sikerült javítani a 2,4-es motor fogyasztásán is, miután a piezzo-elektromos üzemanyag-befecskendezést továbbfejlesztették. Az S80 D5 kéziváltós kivitele korábban átlagosan 6,4 litert fogyasztott, de immár beéri 6,19 literrel. Automata váltóval szerelt modellek esetében 7,3-ról 6,7 literre csökken a fogyasztás.