Egy évvel a Nissan GT-R bemutatása után elkészült annak még sportosabb változata. A SpecV még közelebb hozza a versenyautós érzést a normál utcai felhasználóhoz. Bár korábban azt pletykálták, hogy komoly teljesítményemelésre lehet számítani, de mégsem.

A 3,8 literes V6-os blokk teljesítménye nem változott, viszont áthangolták a szívórendszert, így a két turbótól több levegő érkezik a motorhoz. Ezzel közepes és magas fordulatszámon nőtt a nyomaték, jobb gyorsulásérzést adva, míg alacsony fordulaton még takarékosabb a motor.

Kerámia féktárcsákkal szerelik
Speciális futómű és könnyebb súly jellemzi

Speciális futómű és könnyebb súly jellemzi

Speciális futómű és könnyebb súly jellemzi


Ennél persze többet nyújt a SpecV, hiszen titánbevonatú kipufogórendszerrel látták el, illetve áthangolták a futóművét is. A 20 colos, ultrakönnyű, kovácsolt alumíniumfelnik mögött karbon-kerámia féktárcsák lapulnak, amelyek jelentősen rövidebb fékutat eredményeznek, de a rugózatlan tömeg is kisebb.

További súlycsökkentést jelent, hogy kidobták az autóból a hátsó üléseket, a SpecV-élmény két főre szól. Az első ülések sem a megszokottak, hanem igazi versenyülések, amelyek szénszálas kialakításuk miatt szintén hozzájárulnak a fogyókúrához. A SpecV jellemzője, hogy karbonból készült az utastér több eleme, ahogy kívül a hátsó szárny, a hűtőmaszk és az orrspoiler egy része is.

Elöl versenyülések figyelnek

Elöl versenyülések figyelnek

Elöl versenyülések figyelnek


Számos a normál GT-R-hez választható színben is elérhető a SpecV, de speciálisan a különlegességhez készült az úgynevezett Black Opal szín. Ez a megfelelő fény mellett nem fekete, hanem lilás.

Egyelőre Japánban kezdik meg a modell értékesítését, az európai forgalmazásról még nincs hír. Mindenesetre igen kíváncsiak vagyunk, hogy a kisebb tömeg mekkora gyorsulást okoz a Nürburgring nagykörén.

Teszten a GT-R: