Hamarosan egy sportkocsival bővülhet a FIAT palettája, az autót költséghatékony módon valósítják meg. Az 500-as modell is a Panda padlólemezét, motorját, erőátvitelét felhasználva kisebb – a menedzsment által elfogadott – fejlesztési költségek árán születhetett, s ugyanezt az utat fogja bejárni a roadster is.

A meglévő padlólemezre építenek egy elsőkerék-hajtású orrmotoros sportkocsit a FIAT-nál. Az Autoexpress által publikált képek tanulsága szerint ennek ellenére mutatós jármű születhet. A kétüléses autó targatetőt kap, azaz nyáron az utasok feletti rész kivehető, amelynek várhatóan a csomagtartóban alakítanak majd ki helyet.

Panda másként
Elöl lesz a motor

Elöl lesz a motor

Elöl lesz a motor


Kétféle motorral készülhet a kocsi, amelyeket az Abarth 500-ban alkalmaznak. Az 1,4-es turbó gyengébb változata 135 [180 Nm], míg az erősebb 160 [230 Nm] lóerős. Mindez azonban nem akadálya a dinamikus közlekedésnek, mivel 1 tonna alatt lesz a járgány tömege. Így 8 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsulhat 100 km/órára a gyengébb és 7 másodperc alatt az ún. „essesse”.

Bekerül a kocsiba a TTC nyomatékszabályozás, ez elektronikus úton szimulálja az önzáró differenciálművet, javítja a tapadást, és mérsékli az alulkormányozottságot. A műszerfalon lesz a turbónyomásjelző, illetve egy külön LED, amely villan, ha eljött a váltás ideje.

Egyes pletykák 3,5 millió forintnyi összegre teszik az Abarth sportgép induló árát, ami kifejezetten kedvező lenne.