Miközben Európában és az USA-ban egyre esik az autóeladás, addig a kínai piac tovább növekszik. Talán ez lehet az oka, hogy a Porsche úgy döntött, legújabb modelljét a keleti országban mutatja be.

Az új Panamerát az Auto Shanghai 2009 kiállítás alkalmával láthatja először a nagyközönség április 20. és 28. között. A négyajtós Gran Turismót azonban már az április 19-én tartott nemzetközi sajtókonferencián leleplezik. A Panamera piaci bevezetése a nyár végére várható.

Akár 500 lóerővel
Csomagtartója is van

Csomagtartója is van

Csomagtartója is van


Hat- és nyolchengeres V-motorokkal készül a négyajtós Porsche, ezek 300-500 lóerő közötti teljesítményre képesek. Hatfokozatú manuális vagy az új, 7-fokozatú kettős duplakuplungos váltóval kapható a Panamera. A szívó motorral szerelt modellek alapkivitelben hátsókerék-hajtással készülnek, a turbófeltöltős csúcsmodell azonban már szériában az aktív összkerékhajtást kapja, amely opcióként a többi változatokhoz is rendelhető.

Az acélrugós felfüggesztések mellett a Panamera kívánságra adaptív légrugózással is felszerelhető. Az állítható feszességű felfüggesztés a „Sport Plus” üzemmódban a karosszériát is alacsonyabbra süllyeszti. A Panamera dinamikus futómű-szabályzó rendszerrel is rendelhető, amely kanyarokban aktívan ellensúlyozza a karosszéria oldalirányú dőléseit.

Videón a Porsche Panamera: