Detroitban mutatta be a Jaguar az új sportmodelljét, az XFR-t. Azért, hogy biztosítsák a vevőket, hogy egy igazán gyors kocsihoz jutnak, előtte még elvitték a bonneville-i sivatagba, ahol tavaly novemberben annak rendje és módja szerint rekordot repesztettek vele. Itt az eddigi leggyorsabb Jaguar.

Még 1992-ben hajtott 349,7 km/órás sebességgel a nardói oválpályán Martin Brundle egy XJ220-assal. Ez azonban a múlt! Az új rekord 363,188 km/óra, amit Paul Gentilozzi ért el, aki 2001és 2006 között öt bajnoki címet szerzett az USA-ban a Jaguar XKR-rel.

Állítólag 600 lóerős
Állítólag 600 lóerős

Állítólag 600 lóerős

Állítólag 600 lóerős


Természetesen a rekordhoz használt XFR nem sorozatgyártású modell, legföljebb szériaközelinek lehet nevezni. Az új modell V8-as, 510 lóerős motorján átalakították a szívó- és kipufogórendszert, és változtattak a feltöltőn is, ugyanakkor a motor többi része széria. Egyes hírek szerint 600 lóerős az autó – hivatalosan nem árulták el.

Emellett kissé módosítottak a karosszérián, új orrspoilert és hátsó szárnyat szereltek rá, illetve bukócsővel, központi áramtalanító rendszerrel és fékezőernyővel látták el. Érdekesség viszont, hogy nem nyúltak a váltóhoz, így az áttételekhez sem. Elég volt az elektronikai tiltást kiiktatni, s az autó vidáman száguldott 250 felett.

Bonneville-ben száguld az új XFR:

a videó a hirdetés után indul