Nehéz helyzetben vannak a hazai autóipar dolgozói, október eleje óta 5-8 ezer ember dolgozó munkahelye szűnt meg, de további 15-20 ezer állás kerülhet veszélybe 2009 első felében, az autók iránti kereslet globális visszaesése miatt.

Azért, hogy ne a legrosszabb forgatókönyv valósuljon meg, a kormány segítséget ígér az ágazatnak – derült ki tegnap az Autóipari Versenyképességi Munkacsoport ülésén. Elsősorban a kutatás-fejlesztést és az abban dolgozó szakemberek megtartását támogatja az állam.

A győri Audi egyelőre kitart
100 ezren dolgoznak az autógyártásban

100 ezren dolgoznak az autógyártásban

100 ezren dolgoznak az autógyártásban


Több pályázaton keresztül is pénzhez juthatnak az ágazat szereplői, az erre a célra fordítható keretösszeg 16 milliárd forint, de ezt az unió várhatóan további 50 milliárddal egészíti ki.

Az autóipari szakemberek ugyanakkor felvetették, hogy a kormány azzal élénkíthetné a kereskedelmet, hogy eltörli a járművek árát jelentősen terhelő regisztrációs adót. Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter kifejtette, hogy megvizsgálják ezt a lehetőséget, de ez csak úgy képzelhető el, hogyha az adókiesést más forrásból pótolják.  

A Suzuki 1200 embert küldött el

A Suzuki 1200 embert küldött el

A Suzuki 1200 embert küldött el


Magyarországon tavaly több mint 10 százalékkal csökkent az új autók eladása, de idén akár 20 százalék is lehet a visszaesés.

Hazánkban jelenleg a beszállítókkal együtt nagyjából százezer ember dolgozik az autógyártásban és további 40 ezer a kereskedelemben. A Suzuki esztergomi gyárából elbocsátottak 1200 dolgozót, a General Motors szentgotthárdi gyárában bevezették a 4 napos munkahetet, az Audi győri gyárában viszont rugalmas munkaszervezéssel igyekeznek átjutni a válságon.