Durva gépet faragott az amúgy sem hétköznapi Lotus Exige-ből a UK Garage. Az olasz cég V8-as motorral ajánlja a brit sportkocsit. Az Extrema néven futó modellnek csak alapjaiban van köze az eredeti járműhöz.

Kiszélesítették és megnyújtották az alumíniumvázat, a tengelytávolság például 20 centimétert nőtt. Látványra azonban valóban egy Exige-ről van szó. A méretnövekedésre azért volt szükség, mert így sikerült helyet csinálni a hosszában beépített V8-as motoroknak.

A UK Garage többféle motort is kínál, amelyek a General Motors termékei. A leggyengébb 400, de van 500 és 520 lóerős blokk is. Aki azonban igazán extrém élményre vágyik, az kérheti a Corvette ZR1 közel 650 lóerős, kompresszoros motorját is.

Kevesebb, mint egy tonnás
Kevesebb, mint egy tonnás

Kevesebb, mint egy tonnás

Kevesebb, mint egy tonnás


Ebben az összeállításban 2,8 másodperc telik el, míg az Extrema eléri a 100 km/órát álló helyzetből. Ennél is megdöbbentőbb, hogy 7 másodperc alatt gyorsul 200-ra. Végsebessége 320 km/óra körül van. Mindez persze annak köszönhető, hogy még V8-as motorral is egy tonna alatt marad a gép tömege.

Ha nem jön be a nagy motor, kérhető 3,4 literes V8-as, amelynek bár kisebb teljesítménye, mint fenti rokonaié, de ezt alkalmazva ultrakönnyű kivitelben is rendelhető az Extrema, amely így nem nyom többet 750 kilónál. Ha meg a V8 nem tetszik, akkor a GM turbós V6-osa is rendelkezésre áll [300-350 LE].

Az átalakított Exige manuális vagy szekvenciális sebességváltóval készül, állítható futóművel, versenyfékkel és bukócsővel szerelik, de van automata tűzoltó berendezés is. Úgy hangzik akár egy versenyautó, nem? Pedig az autó a 66 ezer eurótól [20 millió forint] induló átalakítás után is használható az utcán is.