Megvan a kétmillió!

Kínában sorban álltak érte

Kínában sorban álltak érte

22008-ban 7,1 százalékkal, 674 530 járműre nőttek a Škoda Auto eladásai, ami új rekord a gyártó történetében. Mindez főként az év második felét sújtó, világméretű pénzügyi válság tekintetében kiemelkedő. 

A vállalat sikere elsősorban a kínai és a kelet-európai piacoknak köszönhető, de az összességében 8,4%-os eséssel záró nyugat-európai piacon is 2,3 százalékos növekedést ért el a Škoda. Kelet-Európában 30,1 százalékkal nőttek a márka eladásai, 123 ezer autó kelt el ebben a régióban. A legnagyobb növekedést Oroszország produkálta, ahol 2008-ban 50 733 darab, a megelőző évinél 84,2 százalékkal több Škoda talált gazdára.

A Škoda legnépszerűbb modelljének 2008-ban is az Octavia bizonyult, amelyből összesen 344 ezer darabot [Octavia és Octavia Tour], azaz 11,3 százalékkal többet értékesítettek, mint egy évvel korábban. Fabiából világszerte 246 ezer példányt adtak el.

Itthon a Jato Dynamics adatai szerint jelentősen csökkent a Škoda értékesítése. A 2007-ben forgalomba helyezett 13 314 darab helyett tavaly már csak 10 700 autó kelt el.