50 évvel azután, hogy Carroll Shelby és Roy Salvadori egy Aston Martin DBR1 volánjánál megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt, a márka visszatérne a csúcsra. A brit autógyártó új LMP1-es autójával arra készül, hogy legyőzze a sikert sikerre halmozó Audit és az egyre erősebb Peugeot-t.

Saját kínálatának megfelelően ehhez nem dízelt, hanem benzines motort vetnek be. Az Aston Martin V12-ese egy privát csapat, a Charouz Racing System Lola versenyautójából fejlesztett vázba kerül. Az új autó kialakításában azonban még a Michelin, a Koni és BBS is segített. Mi viszont leginkább a Gulf Oil támogatásának örülünk, mert így a sporttörténelemmel bíró fényezés ismét a legjobbak között szerepel.

Címvédő a GT1-es kategóriában
Címvédő a GT1-es kategóriában

Címvédő a GT1-es kategóriában

Címvédő a GT1-es kategóriában


A V12-es blokk nem teljes újdonság, hiszen ezt alkalmazva szerzett két győzelmet a GT1-es kategóriában az Aston Martin DBR9. Miután a vállalat minden erejét az LMP1, vagyis a Le Mans Prototípus 1 kategóriára fordítja, így a címvédés ott elmarad.

A csapat versenyzői a Charouz korábbi pilótái, Jan Charouz, Tomas Enge és Stefan Mücke lesznek, de az Aston is hozza saját embereit, úgymint Darren Turner és Harold Primat. Az új autó nem csak a legendás francia viadalon, de a Le Mans-sorozat más versenyein is részt vesz.