„A tavalyi év rosszabb volt az előzőnél is, pedig komolyabbat vártunk, hiszen nem nőtt a regisztrációs adó, ráadásul érvényesíteni lehetett az avultatást, ami az értékcsökkentő táblázatban kisebb tételt jelentett” – mondta Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete elnöke a lapnak.
Az MGOE elnöke szerint a kereslet élénkítéséhez a regisztrációs adó átalakítása és csökkentése kellene.
A szakmai szervezet vezetője szerint 800 ezer-1 millió forintban kellene maximalizálni a nagy teljesítményű és motorú autók regisztrációs adóját, ezzel csökkenne a külföldi rendszámmal trükközők száma és nőne az állam adóbevétele. Szerintük ezzel nőne a forgalom, ami tízezer autó esetében 10 milliárd forintos adóbevétel-többletet eredményezne.
Az MGOE ugyanakkor csökkentené a bürokratikus ügymenetet is. Megszüntetnék pl. a kettős eredetiségvizsgálatot. Ha ugyanis egy magánembertől egy kereskedő megveszi az autót, az eladónak mellékelnie kell egy friss eredetiségvizsgálati okmányt, ami húszezer forintba kerül, és ha az autó néhány napon belül elkel, meg kell ismételni a húszezer forintos procedúrát, ami indokolatlan.
Forrás: Népszabadság