Megkezdődött a Ford új sportmodelljének gyártása. A Focus RS-be 2,5 literes turbómotor kerül, amely a korábban ígértnél kicsit nagyobb, 305 lóerős maximális teljesítményre képes. Az ST-ben is alkalmazott öthengeres blokk csúcsnyomatéka itt már 440 newtonméter, amit 2300-4500 fordulatszámok között folyamatosan produkál az autó, vagyis kiemelkedő rugalmasságra számíthatunk.

A sport-Focus elsőkerék-hajtással készül, a tapadást önzáró differenciálmű segíti, de a Ford speciális első felfüggesztést is alkalmaz. Az ún. RevoKnuckle segít, hogy padlógáznál is könnyen irányítható maradjon az autó, ne vegye ki a kormányt a vezető kezéből.

Az első Focus RS 2002-ből
5,9 s alatt gyorsul 100-ra

5,9 s alatt gyorsul 100-ra

5,9 s alatt gyorsul 100-ra


Hatfokozatú manuális váltóval szerelik a Focus RS-t, s ha a pilóta ügyesen kezeli, az autó képes 5,9 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet. Az egyedi karosszériával készülő modell 263 km/órás végsebességre képes, amely így Németországban számos 250-nél „elhaló” modellt viccelhet meg.

Már Magyarországon is megrendelhető az autó, az ára 9 millió 370 ezer forint. A képeken látható Ultimat Green szín 300 ezret kóstál.