A regisztrációs adó mértékét a gyártó figyelembe veszi a listaár képzésénél, így az adó eltörlése a legtöbb gyártónál az átadási ár növelését eredményezné, és így a listaár változatlan maradna, tehát a vevő sem érzékelné az árcsökkenést, de az állam sem az adótömeg emelkedését – írják közleményükben.
Szerintük a regisztrációs adó eltörlése kizárólag a használtautó-importőröknek kedvezne, mert esetükben ez az egyetlen tételes adó, amely csökkenti a hazai használt autóknak a külföldről behozattakkal szemben a mesterséges alulszámlázásból adódó versenyhátrányát.
A regisztrációs adó eltörlése tehát mindazokat sújtaná, akik itthon az elmúlt években új vagy használt gépjárművet vásároltak megfizetve a regisztrációs adót is, hiszen gépjárműveik piacképtelenné válnának a beözönlő nyugat-európai használt autókkal szemben. A regisztrációs adó eltörlése nagyszámú márkakereskedés csődjét eredményezné, használtautó-készletük eladhatatlanná válásával. Ez további adóbevétel-csökkenéssel és tömeges munkanélküliséggel járna.
Az MGE szerint a regadó eltörlésének felvetése miatt állt meg a napokban az új személygépkocsi- és motorkerékpár-eladás, mert a vevők kivárnak azt gondolva, hogy az adó eltörlése árcsökkenéshez vezethet.
Az egyesület az adónem eltörlése helyett „Autócsere programmal” élénkítené a piacot. A kormánynak ajánlott tervük szerint, aki 10 évnél idősebb személygépkocsit a regisztrált bontók valamelyikének újrahasznosításra lead, az új, a környezetet kevésbé károsító jármű vásárlásakor a gyár és a költségvetés részéről azonos összegű támogatást kaphatna.