A Ferrari a tavalyi első negyedévben rekordnyereséggel nyitott, és az azóta az autóipart alaposan megnyomorító globális gazdasági válság sem tudta térdre kényszeríteni az olasz gyártót, sőt. Maranellóban 17,6 százalékos nyereséggel zárult az év.
Ez 1,6 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest, amit a Ferrarinál a hatékony költségcsökkentő intézkedéseiknek és a széles autópalettának tulajdonítanak. 2008-ban az olasz luxusmárka teljes bevétele 1,9 milliárd euró volt, amely 15,2 százalékkal több, mint 2007-ben. 6587 autót adtak el, ez 2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest.
A legjobban a 430 Scuderia, a 612 Scaglietti és az 599 GTB Fiorano modell fogyott, a legjelentősebb piac pedig továbbra is az USA maradt, 1200 eladott autóval.
Az elnök, Luca di Montezemolo elégedett az eredményekkel, a 2008-as F1-es konstruktőri bajnoki cím megszerzését pedig ezek megkoronázásának tekinti, de nagyon óvatosan fogalmaz a jövővel kapcsolatban:
„A gazdasági klíma 2009-ben is nagyon bizonytalan marad, a krízis világszerte érezteti a hatását, nehéz megmondani, hogy merre tartanak a folyamatok. A Ferrari számára ez azt jelenti, hogy az eddiginél is alaposabban kell figyelnünk minden apró részletre, újítanunk kell, és meg kell őriznünk a termékeink exkluzivitását” – mondta az olasz.