Nem lesz a jövőben dízelmotor a Mitsubishi Coltban, közölte a minap a japán gyártó. Egyfelől a mostani 1,5-ös blokkot nem tudják úgy átalakítani, hogy az megfeleljen az Euro 5-ös normának, emellett a Colton belül mindössze 13 százalék volt az eladott dízelek aránya, illetve a dízel és benzin üzemanyagok árának kiegyenlítődése sem támogatja túlságosan az eladásokat.
E helyett a cég ClearTec változatok kialakításával szeretné kiszolgálni az alacsony fogyasztású modellre vágyók igényeit. A Colt ClearTec 1,1-es illetve 1,3-as benzinmotorral készül. Előbbi 4,9, utóbbi 5 literes átlagfogyasztással üzemeltethető átlagosan, vagyis 0,6 illetve 0,8 liter benzinnel kevesebbel, mint a hagyományos változatok.
Ehhez automata Stop&Go rendszert szerelnek a járművekbe, ellátják azokat alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal, de módosítják a váltó végáttételét, a generátort, illetve alacsony viszkozitású olajjal töltik fel a kissé módosított motort. Ezekben az autókban fékezés vagy lassítás közben az akkumulátor töltésére fordítják a mozgási energia egy részét.
A Colt ClearTec modellek a többi európai Colt mellett a Mitsubishi Motors NedCar üzemében készülnek a hollandiai Bornban. A piaci bevezetésük 2009 első negyedévében lesz.