Várhatóan még idén megismerjük az új Ötös BMW-t. A bajor gyártó középkategóriás modellje valószínűleg az őszi Frankfurti Autószalonon lép elő a színfalak mögül. Nem meglepő tehát, hogy egyre többet tudunk meg az autóról. Megjelent egy kép az interneten, amely állítólag már az F10 kódjelű típust ábrázolja.

Még tágasabb lesz
Sportos marad

Sportos marad

Sportos marad


Bár keveset látni belőle, megállapítható, hogy a kocsi a CS Concept által felvázolt irányvonal követője, de persze hasonlít az új Hetesre is. Még nagyobbak a hűtőnyílások, az ún. vesék, a motorháztető pedig nem egy középen futó ív mentén törik, hanem több ilyen van, ahogy azt már a felújított Hármasnál is láthattuk. A lökhárítóját viszont a nemrég bemutatott 5GT-től örökli.

Bár külső méretei és a tengelytáv csak kismértékben nőnek, az utasteret úgy alakítják ki, hogy a jelenleginél is tágasabb érzetet adjon. A csomagtartó is bővül, 550 literesnek ígérkezik.

Felépítését tekintve hibrid lesz az új 5-ös, míg az utastér és a kocsi hátsó traktusa hagyományos acélvázra épül, elöl alumínium segédkeretet és műanyag elemeket alkalmaznak, így ideális közeli lehet a súlyelosztás.

München környékén már tesztelik

München környékén már tesztelik

München környékén már tesztelik


Nemcsak ezért lesz hibrid az F10, de készül majd elektromos-benzines hajáslánccal szerelt változat is. Persze a fő vonalat a hagyományos motorok adják, amelyek esetében már nemcsak a négyhengeres manuális váltóval szerelteknél szerepel majd a Start&Stop automatika, de ugyanígy minden változatban lesz fékenergia-regeneráló rendszer is.

Maradnak a hathengeres benzinesek, de bekerül a kínálatba az X6-ban bemutatott 4,4 V8 is. Bár továbbra is 2,0 illetve 3,0 literes hengerűrtartalmú dízelmotorok kerülnek az Ötösbe, ezek már a közös-nyomócsöves technika újabb változatát kapják. Mindkét blokk kapható majd szimpla turbóval és kettős feltöltéssel is. Így a 2,0 literes 210, a 3,0 literes majd 300 lóerős lehet, miközben fogyasztásuk csökken.

2010-ben kerül piacra

2010-ben kerül piacra

2010-ben kerül piacra


A bemutató után egy évvel jön a csúcsváltozat, az M5. A többi modellhez hasonlóan ebből is gyártanak kombit a szedán mellett. Motorja 550 lóerőt tud majd, egyes hírek szerint a korábbi V10-es hengerűrtartalmát emelik 5,5 literre, máshol turbómotorról hallani.

Számos különleges műszaki megoldással csalogatja a BMW új középkategóriás modellje a vevőket. A magától megállni és elindulni képes távolságtartó tempomat, az aktív futómű, az aktív differenciálmű, az éjjellátó rendszer, a négykerék-kormányzás és a négykerék-hajtás is elérhető lesz.