A tavalyinál jóval kisebb mértékben, csak 43 ezer darabbal bővült a hazai autóállomány, vagyis 3,055 millió személyautó közlekedik a magyarországi utakon – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal 2008-ra vonatkozó adataiból. Összességében 176 ezer autót helyeztek forgalomba tavaly, amely számban nem csak az itthon eladott új kocsik, de a kintről behozottak is szerepelnek. Mindez azt jelenti, hogy 133 ezer kocsit ki is vontak a forgalomból.
Továbbra is Opelből fut a legtöbb itthon, a német gyártó modelljeiből már több mint 434 ezer szerepel a KSH listáján, kilencezerrel több, mint 2007-ben.
Második helyen az újautó-eladási statisztikákat vezető Suzuki áll, közel 402 ezer darabos populációjával. Volkswagenből 264 ezer, Fordból 225 ezer, Renault-ból 189 ezer, Skodából 170 ezer, Fiatból 137 ezer, Peugeot-ból 121 ezer van itthon, de Toyotából már 118 ezer.
Bár az új autók között elvétve találni keleti modellt, azért a hazai állományban szép számmal akadnak még. Ladából az egy évvel korábbihoz képest 22 ezerrel kevesebb, azaz 149 ezer szerepel a statisztikai hivatal adataiban. Trabantból 55 ezer, Wartburgból 37 ezer közlekedhet még az utakon.
Rossz hír, hogy az utóbbi két év tendenciájával ellentétben tovább öregedett az autópark, most 10,5 éves. Ebben persze szerepe van a csökkenő újautó-eladásnak, azaz a használt autók határozzák meg elsősorban. A fenti három nagy KGST-márka átlagéletkora például magasabb, mint 20 év.
A legidősebb személyautó-márka a Moszkvics, autói átlagéletkora 25,5 év, a legfiatalabb viszont 2,8 évvel a Chevrolet. Az Opelek öregebbek, mint 2007-ben, most nagyjából 10 évesek, a Suzukiknál pedig 7 év az átlag.