A tavalyinál jóval kisebb mértékben, csak 43 ezer darabbal bővült a hazai autóállomány, vagyis 3,055 millió személyautó közlekedik a magyarországi utakon – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal 2008-ra vonatkozó adataiból. Összességében 176 ezer autót helyeztek forgalomba tavaly, amely számban nem csak az itthon eladott új kocsik, de a kintről behozottak is szerepelnek. Mindez azt jelenti, hogy 133 ezer kocsit ki is vontak a forgalomból.  

Közel 150 ezer Lada fut még a magyar utakon
Újonnan a Suzukiból fogy a legtöbb

Újonnan a Suzukiból fogy a legtöbb

Újonnan a Suzukiból fogy a legtöbb


Továbbra is Opelből fut a legtöbb itthon, a német gyártó modelljeiből már több mint 434 ezer szerepel a KSH listáján, kilencezerrel több, mint 2007-ben. 

Második helyen az újautó-eladási statisztikákat vezető Suzuki áll, közel 402 ezer darabos populációjával. Volkswagenből 264 ezer, Fordból 225 ezer, Renault-ból 189 ezer, Skodából 170 ezer, Fiatból 137 ezer, Peugeot-ból 121 ezer van itthon, de Toyotából már 118 ezer.

Bár az új autók között elvétve találni keleti modellt, azért a hazai állományban szép számmal akadnak még. Ladából az egy évvel korábbihoz képest 22 ezerrel kevesebb, azaz 149 ezer szerepel a statisztikai hivatal adataiban. Trabantból 55 ezer, Wartburgból 37 ezer közlekedhet még az utakon.

A Moszkvics a legöregebb márka

A Moszkvics a legöregebb márka

A Moszkvics a legöregebb márka


Rossz hír, hogy az utóbbi két év tendenciájával ellentétben tovább öregedett az autópark, most 10,5 éves. Ebben persze szerepe van a csökkenő újautó-eladásnak, azaz a használt autók határozzák meg elsősorban. A fenti három nagy KGST-márka átlagéletkora például magasabb, mint 20 év.

A legidősebb személyautó-márka a Moszkvics, autói átlagéletkora 25,5 év, a legfiatalabb viszont 2,8 évvel a Chevrolet. Az Opelek öregebbek, mint 2007-ben, most nagyjából 10 évesek, a Suzukiknál pedig 7 év az átlag.