Egy aprócska ízelítő után itt van minden részlet a Bentley valaha épült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású járművéről. A Continental Supersports azonban elsősorban a vállalat a környezetvédelem terén tett lépéseit hirdeti.
A különleges járgány ugyanis alkalmas rá, hogy bioetanollal (E85) illetve benzin és a bioüzemanyag bármilyen arányú keverékével üzemeljen. 2012-re a Bentley teljes modellkínálata képes lesz erre. Az E85 jobb hatékonysága nagyobb motorteljesítményt eredményez, miközben a széndioxid-kibocsátás akár 70 százalékkal is alacsonyabb.
Itt a 6,0 literes duplaturbós blokk 630 lóerős teljesítménnyel bír, miközben a nyomatéka eléri a 800 Nm-t. Ehhez képest nem is olyan borzasztó az ígért 16,3 literes átlagfogyasztás.
A motor azonban csak az egyik újdonság, a Supersports ugyanis könnyebb, mint a hagyományos Continetal GT-k. 110 kilót faragtak le a fejlesztők, többek között könnyebb anyagok felhasználásával, illetve például a hátsó ülések elhagyásával és az elsők könnyebbre cserélésével. A súlynak is jót tesz, de fékezéskor is jobb az amúgy feláras kerámia féktárcsák alkalmazása.
Az alacsonyabb önsúly (2,2 tonna) és a nagyobb teljesítmény fényében már nem is meglepő, hogy a kocsi gyorsabb, mint társai. Ám van egy harmadik tényező is, az új Quickshift sebességváltó, amely a normál Continental GT-hez képest feleannyi idő alatt kapcsol. Így aztán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Bentley Supersport, végsebessége pedig eléri a 329 km/órát.
A különleges Bentley a nagyobb teljesítmény kiaknázásához áthangolt futóművet kap, módosítottak a lengéscsillapítókon, a stabilizátorokon, de a nyomtávot is kiszélesítették. Emellett változtattak az összkerékhajtáson, melynek nyomán csökkent az alulkormányozottság esélye kanyarban való gyorsításkor.
A Supersports forgalmazása 2009 harmadik negyedévében indul. Nevét az 1925-ben bemutatott eredeti Supersportról kapta, az első Bentleyről, amely 160 km/óránál gyorsabb tempóra volt képes.