Ellentétben az autógyártásban megszokott 5-7 évvel a Volkswagen Golf jelenlegi, hatodik generációja nem lesz ilyen hosszú életű. A Volkswagen már dolgozik az utódján, amely 2011 végén, 2012 elején kerül piacra. Az Autoexpress máris közöl egy vázlatot, milyen is lehet az autó.  

A Golf VI azért épült az ötös Golf padlólemezére, mert az annyira jól sikerült, hogy kár lett volna változtatni rajta, inkább egy erős felújítással piacon tartották a kocsit. Az ötös Golf még pályafutása utolsó hónapjaiban is Európa kedvence volt. Így miközben ez az átmeneti modell továbbra is hasznot hajt a Volkswagennek, a cég maximálisan a hetes generációra koncentrálhat, amely sok tekintetben újító lesz.  

Amellett, hogy a gyártása a jelenleginél jóval kevesebbe kerül, az új moduláris padlólemez alkalmazásával sokféle hajtáslánc alkalmazására is lehetőség nyílik. Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. Nem kell majd meglepődni, az 1,0 és 1,2 literes motorok bevetésén sem.

Élesebb formatervet kap az új Golf
A hibrid változatra is lehet számítani

A hibrid változatra is lehet számítani

A hibrid tisztán elektromos üzemben is müködhet


A fő csapásvonal a jelenleginél kisebb turbómotorok és dízelek alkalmazása lesz, amelyik mindegyikéhez kérhető lesz duplakuplungos automata váltó is. Általánossá válik a Start&Stop motorleállító és a fékenergia-visszatápláló rendszerek alkalmazása.

Ezek a megoldások is szerepelnek majd a hibrid Golfban is, de ott azért többről van szó. A tanulmánnyal szemben a sorozatgyártású változatban már maximum 1,6-os dízelmotort, illetve még kisebb benzinest párosítanak az elektromossal. A konnektorról is tölthető akkumulátorokkal működő jármű városban nulla károsanyag-kibocsátással üzemel, míg autópályán besegít a hagyományos blokk is.

További újdonságként a HCCI technológia is megjelenik a Volkswagennél. Ez egy olyan benzinmotort takar, amely a dízelek takarékosságával képes működni.