Mint mondják, a 4 napos autópálya-matrica a vásárló által megjelölt kezdő napra és további három napra (összesen négy egymást követő napra) szól. Ha viszont az adott nap 23. órájában vásárolják meg a matricát és kezdik meg annak használatát, úgy ezután már csak az azt követő három napon használhatják azt fel, így a négy nap valójában nem négyszer huszonnégy órát jelöl, mint az elvárható és logikus lenne. Mindez a FEOSZ álláspontja szerint sérti a fogyasztók jogait és érdekeit.
A fogyasztóvédők szerint problémát jelent, hogy az autópályát használók nincsenek tisztában a négynapos időtartam fenti jelentésével, azaz jóhiszeműen a vásárlástól számított négyszer huszonnégy órán belül próbálják felhasználni a megvásárolt matricát, és mindössze a pótdíj kiszabásánál szembesülnek azzal, hogy a négy nap valójában nem kilencvenhat órát jelent.
A FEOSZ indítványozta, hogy a minisztérium a négynapos matrica meghatározásánál a használattól kezdődően négyszer huszonnégy óra kitétellel éljen. Amennyiben ez nem valósítható meg, a matricán megfelelő írásos tájékoztatással lássák el a fogyasztókat.
Mindemellett javasolta a pótdíjfizetés 15 napos határidejének legalább 30 napra történő emelését, amely több lehetőséget biztosítana a fogyasztóknak a büntetés befizetésére, valamint a pótdíj határidőn túli megfizetése esetén az ötszörös díj csökkentését, mely súlyos méltánytalanságot szüntethetne meg.