1959-ben került sorozatgyártásba a Škoda új modellje, a korábbi 440-es nyomdokain. „Új személyautónk új nevet is kapott. Škoda Octaviaként kerül forgalomba, mivel nemzeti iparunk nyolcadik képviselőjeként jelenhet meg” – írta a „Ventil” vállalati újság 1959. január 6-i számában.

1959-ben indult az Octavia
Nálunk is kapható már az új

Nálunk is kapható már az új

Nálunk is kapható már az új


Ekkor a típusszámokat teljes egészében a név szerinti modelljelölés váltotta fel. A Škoda 440 ekkortól Octavia, a Škoda 445 Octavia Super, majd a Škoda 450 Felicia elnevezéssel került a piacra.

A fejlesztés azonban korántsem korlátozódott az új nevekre és a némileg átdolgozott hűtőrácsra. 1959-ben minden Škoda személyautó első felfüggesztését áttervezték, s a laprugók helyett teleszkópos lengéscsillapítókkal kiegészített spirálrugókat alkalmaztak.

Bár az Octavia 1971-ben eltűnt a Škoda kínálatából, a Volkswagen-csoporthoz való csatlakozás után újra megjelent. Az előkészületek már 1992-ben az első tanulmánnyal megkezdődtek, a nagyközönségnek 1996-ban mutatkozhatott be az új Octavia. Két évvel később a kombi, majd az összkerékhajtású kivitele is megjelent.

Tour néven még mindig kapható

Tour néven még mindig kapható

Tour néven még mindig kapható


A 2000-es év újdonsága volt az első továbbfejlesztett változat, amely Octavia Tour néven a mai napig készül. A Škoda Octavia második generációja 2004 februárjában mutatkozott be, 2009-ben pedig megérkezett annak modellfrissített verziója is.

A legnagyobb cseh autógyártó napjainkig világszerte több mint kétmillió példányt értékesített Škoda Octavia sorozatából. Magyarországon is az Octavia a gyár legsikeresebb modellje, 4779 darab kelt el belőle.