„A Nissan ki fogja fejleszteni a biztonságos, jól megtervezett, vonzó, anyagilag elérhető és kellemesen vezethető, kitűnő minőségű, elektromos járműsorozatot” – tudatta közleményében a japán gyártó.
A kizárólag elektromos hajtású járművet 2010-ben mutatják be az Egyesült Államokban és Japánban, a villanyautók általános tömeggyártását 2012-ben kezdi meg a Nissan. A japán gyártó célja, hogy piacvezetővé váljon.
Teljesen új alvázon, egyedi karosszériája lesz a Nissan 2010-ben bemutatásra kerülő elektromos autójának, tehát nem egy meglévő modellt alakítanak át. Eleinte egyetlen feltöltéssel 160 kilométert tud majd megtenni, de az akkumulátor fejlesztésével ezt állandóan tökéletesítik.
„Az emberek többsége 100 km-nél kevesebbet vezet naponta, ami jócskán az elektromos autó futásteljesítményén belül van” – mondja Mitsuhiko Yamashita, kutatási és fejlesztési elnökhelyettes. Amit alátámaszt az a tény is, hogy 2007 óta a városi lakosság aránya meghaladja a vidéken élőkét.
A jármű akkumulátorai magas feszültségű forrás használásával kb. 20 perc alatt 80 százalékos töltöttségi állapotba kerülnek, míg házi tápegységről 6-8 óra alatt érik el a teljes feltöltést.
Egyes államokban az ügyfelek az akkumulátort erre a célra kialakított állomásokon tölthetik fel vagy cserélhetik le. Egy másik lehetőség, hogy megvásárolják a kocsit és lízingelik az akkumulátorokat. A mobiltelefonok esetében használt üzleti modellhez hasonló megoldást alkalmazva, az ügyfelek díj lefizetése ellenében meghatározott mennyiségű kilométert vesznek egy hónapra. Nagyobb távolság esetében többet kellene fizetniük.
A Nissan ígérete szerint az üzemeltetési költség kedvezően fog alakulni egy hasonló méretű benzines vagy dízel hajtású kocsihoz viszonyítva. Felárért a tisztán elektromos autót belső égésű motorral is ellátják, amely újratölti az akkumulátort és hajtja a járművet miután a kezdeti feltöltés lejár, jelentősen megnövelve ezzel a jármű hatótávolságát.
Az „élenjárás azt jelenti, hogy az első helyet kell elfoglalni az elektromos jármű globális tömeges forgalmazásában” – mondja Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója. „Az elektromos autókról nyilatkozni a tv-ben, vagy eladni 100 kocsit az USA-ban, nem élenjárás. Mi vagyunk az egyetlen vállalat, amely szerte a világon megállapodásokat írt alá országokkal és helyi kormányokkal. Ezek a szerződések nem csupán papírok, hanem kötelezettségvállalások.”