A kipufogó hőjének elektromos energiává történő átalakításával csökkenti a jövőben járművei fogyasztását a BMW – árulta el Klaus Draeger, a BMW fejlesztéseiért felelős vezető. Napjainkban a belső égésű motorok igen rossz hatásfokkal üzemelnek, többek között hő formájában is rengeteg energia megy veszendőbe.
A legújabb – már kísérleti fázisban lévő – kutatásában a kipufogón távozó hő egy részét visszanyeri a BMW. Az úgynevezett termoelektronikus generátor a NASA műholdjainál alkalmazott megoldáshoz hasonló, a szerkezet a radioaktív fémlemezek között vezetett hőt képes villamos árammá alakítani.
Jelen állapotában 200 W energiát állít elő a rendszer, ami nagyjából 1 százalékkal csökkenti a tesztjármű fogyasztását, ám Draeger szerint 2014-re, amikorra a sorozatgyártást tervezik, eléri majd az 5 százalékot. Ez viszont már magasabb érték, mint amit jelenleg a BMW Start&Stop és fékenergia-regeneráló rendszerek együtt tudnak.
Nem véletlen az sem, hogy a BMW számos új turbómotort is tervez, ezek még nagyobb hőt adnak le a kipufogón át, mint szívó társaik, miközben kisebb hengerűrtartalomból nagyobb teljesítményt generálnak.
A bajor gyár fogyasztáscsökkentő, EfficientDynamics megoldásainak második generációja további újdonságokat is kínál majd, köztük változó karosszériát és egy műholdas alapú rendszert. Előbbi a kocsi orr-részét módosítja a különböző helyzetekben, ilyet ma is használnak már, hiszen egyes autók hűtőnyílásai nem mindig vannak nyitva, illetve a karosszéria alacsonyabbra süllyesztésével is csökkenthető a légellenállás. Az új navigációs rendszer nem csak ideális utat választ, de lassításra, illetve gyorsításra ösztökéli a sofőrt a jobb fogyasztás elérése érdekében, figyelve a forgalom alakulását.