Se szeri, se száma a Lotus Exige pályafutása során bemutatott változatoknak. A 2010-es modellévre egy újabb szerepel majd a megrendelhetőek között. Ez az új Lotus Exige Sport S, amely felújított külsővel és erősebb motorral él tovább.

Ne számítsunk nagy változásokra, a brit cég annyit módosított, amivel még jobbá – nem szebbé – tehették járművüket. A mélyebbre nyúló orrspoiler és a korábbinál nagyobb hátsó szárny nagyobb leszorítóerőt generál, mint

Kérésre erősebb fékkel
Felárért az egész tetőn futó szívócsatorna is kapható

Felárért az egész tetőn futó szívócsatorna is kapható

Felárért az egész tetőn futó szívócsatorna is kapható


korábban. Emellett méretesebbre vették az autó hűtőnyílásait, hogy növeljék a hűtők teljesítményét.

Ezúttal a korábbinál 20 lóerővel erősebb a kocsi közepén helyet foglaló, 1,8-as Toyota-motor. A kompresszorral megtámogatott egység így 240 lóerős, miközben a nyomatéka 230 Nm. Mindkét értéket viszonylag magas fordulatszámon hozza a motor, vagyis pörgetni kell. Viszont ha a pilóta ügyesen kezeli a kuplungot és a váltót, az autó képes 4,77 másodperc alatt százra gyorsulni. Végsebessége 233 km/óra. 

Ehhez képest igazán kedvezően hangzik a 8,5 literes átlagfogyasztás, ami a jármű egy tonna alatti tömegére vezethető vissza.

Kérésre erősebb fékkel

Kérésre erősebb fékkel

Kérésre erősebb fékkel


Aki többet hozna ki az amúgy kényelmi extrákkal is felszerelt gépből, az többféle csomagot is rendelhet. A sportcsomagban keményebb lengéscsillapítók és erősebb stabilizátorok szerepelnek. A teljesítménycsomaghoz állítható kipörgésgátló, rajtautomatika, nagyobb féktárcsák és komolyabb fékbetétek is járnak.

Nem hiányzik valami? Dehogynem, a pluszlóerők. Arra is van megoldás, az Exige elérhető 260 lóerős motorral is, de az már egy másik történet.