Európában 968 159 új autót regisztráltak 2008. februárban, ami 18,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki az ACEA (az európai autógyártók szövetsége) mai közleményéből.
Az Európai Unió és az EFTA tagországokra vonatkozó kimutatásából kiderül, hogy a kép igencsak eltérő Nyugat-Európában és a hozzánk hasonló államokban. Előbbieknél összesen 902 ezer autó kel el, míg az új EU-tagállamokban alig több mint 66 ezer. Míg nyugaton 16,9, addig utóbbiakban 30,3 százalékos a visszaesés februárban.
Németországban kifejezetten sikeresnek mondható a kormány újautó-vásárlást ösztönző programja. A 9 évesnél idősebb autók környezetkímélőbb, új modellre való cseréjéhez adott 2500 eurós támogatás nyomán Európa legnagyobb autópiaca talpra állt.
277 ezer autót adtak el idén februárban, közel 50 ezer darabbal, 21,5 százalékkal többet, mint tavaly a második hónapban. Ennek nyomán 2009 eddigi eladásai is meghaladják a tavalyi év első két hónapjáét (+4%).
Persze nem mindenütt van kolbászból a kerítés, Spanyolországban (-45,5%) és az Egyesült Királyságban (-28,6%), Olaszországban (-28,5%) komoly visszaesés van még, viszont Franciaország már csak 10,6 százalékos mínuszban van a tavalyi számokhoz képest, és javuló tendenciát mutat.
Az ACEA becslése szerint nálunk 7146 új autó kapott rendszámot februárban, ami 46 százalékkal marad el 2008 második hónapjának teljesítményétől. Az első két hónapot együtt vizsgálva -31,4% szerepel hazánk neve mellett. A pontosabb magyarországi adatokról itt olvashatnak.
Csehországban 10, Szlovákiában 38,5, Romániában 58,5 százalékkal csökkent az eladott új kocsik száma 2009 első két hónapjában a tavaly ugyanezen időszakra vonatkozó adatokhoz képest. Lengyelország viszont jól teljesít, a januári 7,3 százalékos bővülés nyomán a februári esés ellenére pozitív a mérlege.