Európában 968 159 új autót regisztráltak 2008. februárban, ami 18,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki az ACEA (az európai autógyártók szövetsége) mai közleményéből. Ahogy a felmérésben szereplő országok között is nagy különbségek vannak, úgy a márkákat is eltérően érinti a válság.
Továbbra is a Volkswagen Európa legnagyobb autógyártója, az idei év első két hónapjában 216 ezer járművet értékesített a vállalat, de ez 13,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, amikor több mint 250 ezer járműve fogyott. A második az összesített eladási listán a Ford, amelynek a tavalyihoz képest 15,5 százalékkal kevesebb, 169 ezer személyautója kelt el két hónap alatt, megelőzve a FIAT-ot (138 260 db, -23,2%), az Opelt (136 778 db, -23,2 %) és a Peugeot-t (134 924 db, -26,8%) is.
Hármat kivéve a listán szereplő összes márka negatív számokat produkált idén, a Hyundai 0,7, az Alfa Romeo 9, a Jaguar 18,9 százalékkal tudta növelni eladásait a tavalyi januárt és februárt összevetve az idei első két hónappal. A legnagyobb visszaesést a General Motors amerikai márkáinak értékesítése mutatta, csupán 330 ilyen autó kelt el Európában, ami 73 százalékkal marad el a 2008-as adatoktól. A Land Rover -56,7, a SAAB -54,6, a Lexus -45,6, a MINI -40 százalékos esést tudhat magáénak.
A gyártócsoportokat vizsgálva is a Volkswagen vezet. A többek között az Audit, a Škodát és a SEAT-ot is birtokló VW-konszern több mint 409 ezer autót adott el két hónap alatt, 8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. A sorban következő PSA Peugeot Citroen értékesítése 25,1 százalékkal, a Ford-csoporté 19,9, a FIAT-csoporté 17,2 százalékkal csökkent.
A magyarországi adatokról itt olvashat.