A BMW egyik legjobb motorja, a kétliteres párhuzamos feltöltésű turbódízel, ám az csak az 1-es modell vásárlói számára elérhető. Az Alpina azonban beépíti a Hármas kasztniijába is. Egy ideje Coupé kivitelben már megvásárolható volt, nemrég azonban már szedán és kombi karosszériával is kapható.

Tekintve, hogy már gyárilag is 102 lóerős literteljesítménnyel bír a blokk, igazi műszaki csemege. Az Alpina azonban egy tízessel megtoldva 214 lóerőre emelte a motor teljesítményét, de a 450 Nm-es maximális nyomaték sem elhanyagolható.

244 km/óránál a vége
5,4 liter gázolaj elég neki

5,4 liter gázolaj elég neki

5,4 liter gázolaj elég neki


Az ikerturbós motorral 6,9 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége pedig eléri a 244 km/órát. Nem rossz egy dízel kocsitól. De van még jobb is! Normál használat mellé 5,4 literes átlagfogyasztást ígér az Alpina.

Mind manuális, mind Switch-Tronic automata váltóval megrendelhető a D3-Biturbo, amelyről nem hiányoznak az Alpina egyedi spoilerei és jellegzetes 20 küllős felnijei sem.

Persze nem ez az első eset, hogy az Alpina a BMW kínálatában nem szereplő modellt árul, hiszen anno a Z8-as modellből, a gyárival szemben náluk létezett automataváltós kivitel is, amellyel kiemelkedő sikert értek el az amerikai piacon.