Számos újdonságot hordoz a hamarosan piacra kerülő Porsche Panamera. A német gyártó Start&Stop automatikával is felszereli új, négyajtós modelljét. Mi ebben az újdonság? Annyi, hogy a luxusmodellek esetében nemigen láttunk még ilyet, továbbá automata váltóval most először kombinálták ezt a megoldást.

Nem csak ezzel, de a karosszéria kialakításával is javítják a jármű üzemanyag-fogyasztását. Egyfelől számos helyen könnyű anyagokat alkalmaztak, másrészről a Panamera alját a kategóriában először burkolattal takarták be, csökkentve a légellenállást és a kocsira ható felhajtóerőt.

7 fokozatú duplakuplungos váltóval
A burkolással csökken a légellenállás

A burkolással csökken a légellenállás

A burkolással csökken a légellenállás


Így a közvetlen-befecskendezéses motorral és a ZF által szállított duplakuplungos váltóval szerelt Panamera S 10,8 literes átlagfogyasztást produkál.

Várhatóan hamarosan más márkák automata váltós modelljeinél is megjelenik a szükségtelenség esetén a motort leállító megoldás, hiszen a BMW már elárulta, hogy ők erre törekszenek.