Száműzik a rali világbajnokságról a World Rally Car-okat (WRC) – döntött az FIA. A Nemzetközi Automobil Szövetség keddi ülése után jelentette be, hogy csak 2010 végig versenyezhetnek a vb-n a WRC-k.

Sőt, az utolsó tiszta évük az idei lesz, hiszen 2010-ben már közösen indulnak majd a helyükre érkező S2000-es modellekkel, amelyek 2011-2012-ben teljesen átveszik a szerepüket. Az S2000-es típusok jelenleg a szintén nemzetközi, ún. IRC-sorozatban versenyeznek.

A változtatásnak elsősorban anyagi okai vannak, az FIA ugyanis mindenképpen szeretné olcsóbbá tenni a sportot, hogy minél több gyártó szerepeljen benne. A rali-világbajnokságban jelenleg csak két gyártó, a Ford és a Citroën érdekelt, miután a tavaly év végén a Suzuki és a Subaru is kivonult. Az IRC-ben jelenleg az Abarth (FIAT), a Peugeot, a Honda, a Škoda, a Volkswagen, a Mitsubishi van jelen gyártóként, de a Toyotának és a Protonnak is van a szabályoknak megfelelő autója.

Az egyik első WRC volt a Ford Escort
A Citroen és Loeb - évek óta verhetetlen

A Citroen és Loeb – évek óta verhetetlen

A Citroen és Loeb – évek óta verhetetlen


Nem maradnak azonban sokáig a 2,0 literes szívómotoros S2000-es modellek sem, helyüket 2013-tól 1,6-os turbók veszik át.

A World Rally Car szabályait 1997-ben írta ki először az FIA, az autók 2,0 literes turbómotorral szerelt 4×4-es kocsik, amelyek tömege minimum 1230 kilogramm. Az első WRC-k, a Ford Escort, a Toyota Corolla és a Subaru Impreza típusokból készültek.