A minap volt lehetőségünk kipróbálni a vadiúj Mercedes-Benz E-osztályt, amelyben egyelőre a 388 lóerős E500 jelenti a csúcsot.

Nem marad azonban ez sokáig így, áprilisban a New York Auto Show-n leleplezik az új sportváltozatot, amelyről egy kedvcsináló kép már meg is jelent. Az E63 AMG-be ugyanaz a motor kerül, mint ami a korábban ugyanezen a néven futó elődjébe, 6,2 literes V8-as.

Hamarosan teljesen leleplezik
Felárért nincs tiltás, mehet 300-at

Felárért nincs tiltás, mehet 300-at

Felárért nincs tiltás, mehet 300-at


A pletykák szerint a kézzel készülő motor ezúttal komolyabb ménest vonultat fel, az általunk is tesztelt korábbi modell 514-ével szemben itt 525 lóerőt produkál. A 630 newtonméteres maximális nyomaték hétfokozatú automata váltón és önzáró differenciálművön át jut el a hátsó kerekekhez.

Ezzel várhatóan 4,3 másodperc elég lesz a luxuskocsinak, hogy elérje a százas tempót. A végsebessége lehetne 300 körüli, de az elektronika nem enged majd 250-nél többet. Némi felárért persze feloldják a korlátozást.

Már most is rendelhető AMG optikai csomag az új E-osztályhoz, de az AMG modellhez külön látványelemeket fejlesztettek. Egyedi lökhárítók, felnik teszik különlegessé a kocsit, amely természetesen az átlagnál feszesebb hangolású futóművet és nagyteljesítményű fékrendszert is rejt. Szemből egyértelműen azonosítani lehet majd, a normál változatokétól eltérő LED-es nappali világításáról, hátulról a négy ovális kipufogó árulkodik.

525 lóerőt rejt a kocsi

525 lóerőt rejt a kocsi

525 lóerőt rejt a kocsi


Az autót már hosszú ideje tesztelik az AMG pilótái, ám a beállításokhoz kikérték a volt Forma-1-es világbajnok, Mika Häkkinen véleményét is. Minden bizonnyal különleges vezetési élményt, kezelhetőséget kapnak a pénzükért a vevők. Nagyjából 28 milliót kell majd letenniük az asztalra az új Mercedes-Benz E63 AMG-ért. 

Teszten az E63 AMG: