Tom Purves a Rolls-Royce ügyvezető igazgatója néhány részletet elárult a Genfi Autószalonon bemutatott 200EX tanulmányból készülő szériaautót illetően. A koncepció éppen világkörüli útjának New York-i állomásán van, ahol a leendő ügyfeleknek beszélt az autóról a vezető.
Mint kiderült a kocsiba egy teljesen új 6,6 literes Rolls-Royce-motor kerül. A V12-es blokkhoz két turbó is kapcsolódik, amelyek hatására az 507 lóerőt teljesít. Első hallásra nem tűnik kiemelkedőnek, de ha figyelembe vesszük, hogy a Phantom 6,75 literes motorja csak 460 lóerős, viszont a nyomatéka 720 Nm, már látjuk a filozófiát.
Nem a nagy teljesítmény, hanem a masszív nyomaték illik egy ilyen luxusautóhoz. Egyelőre ennek mértékét ugyan nem hozták nyilvánosságra, de 800-900 Nm könnyedén lehet. A motorhoz egyébként a ZF készített nyolcfokozatú, automata váltót.
Feltételezésünk szerint nem véletlen a turbófeltöltők alkalmazása. Ezekkel ugyanis könnyedén készíthet majd újabb variánsokat a Rolls-Royce. Ahogy a Bentley GT-ből is készül Speed változat, itt is könnyen elképzelhető, hogy 600 lóerőnél nagyobb teljesítményt hozzanak ki a motorból egy sportosabb kivitel kedvéért.
A 200EX nyomán készülő RR4 kódnéven futó Rolls-modell még idén bemutatkozik.