Minden korábbinál többen vesznek részt az idei Shell Eco-marathonon, amelynek 2009. május 7. és 9. között a németországi Lausitzban lévő EuroSpeedway ad otthon. Az Európából és más kontinensekről beérkezett jelentkezések közül a szervezők a 25. alkalommal megrendezésre kerülő versenyre 200 csapatot választottak ki. Közöttük van két magyar is.

A győri Széchenyi István Egyetem csapata 2008-ban újoncként elnyerte a napenergiával hajtott járművek díját a Városi Koncepció kategória versenyében. A tavalyi sikeren felbuzdulva fejlesztették ki új, szintén napelemes autójukat, amelyet idén is a városi autók versenyében indítanak.

Minimál fogyasztású magyar autó 1
Minimál fogyasztású magyar autó 23


A 2008-as év tapasztalataira építve döntött a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai kara is, hogy egy újonnan tervezett szuper áramvonalas járművel nevez az idei versenyre a Prototípusok kategóriában.

Hagyományos és nem hagyományos üzemanyagokkal nevezhetik járműveiket a csapatok két fő kategórián belül, a futurisztikus megjelenésű prototípusok vagy az autókra már emlékeztető városi koncepciók között.

A Shell Eco-marathon elsődleges célkitűzése, hogy a fiatal járműtervezőket és mérnököket a fenntartható mobilitás új dimenzióinak felfedezésére ösztönözze, kiemelten kezelve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságának növelését.

Ezért a legnagyobb kérdés talán az, vajon megdől-e a 2005-ben felállított rekord, azaz sikerül-e 3836 kilométernél többet megtenni egyetlen liter benzinnek megfelelő energia felhasználásával.