Mindössze 34 darab készült a 356 B Carrera 2 Cabriolet-ből
Tágas terek, fehér falak

Tágas terek, fehér falak

Tágas terek, fehér falak


Láthatóan még nincs teljesen kész, de mi már kipróbálhattuk a Porsche legdrágább büszkeségét, a nemrég felhúzott új Porsche Múzeumot. Akad itt ötajtós, kombi 928-as 1987-ből, 25 lóerős dízeltraktor, repülőgépmotor, Kínának tervezett olcsó Porsche, versenygépek rogyásig, és persze az első Porsche emblémával felszerelt kocsinak is hol máshol lenne a helye, mint itt.

Nagy utazás

Beburkolták a kerekeket a jó légellenállás miatt

Beburkolták a kerekeket a jó légellenállás miatt

Beburkolták a kerekeket a jó légellenállás miatt


A hosszúra nyúlt utazás után a sorompónál kis híján elakadtunk, a mikrofon túloldalán lévő hang arról tájékoztatott minket, hogy hétfőn a múzeum zárva van. Szerencsénk, hogy minket vártak, így rövid párbeszéd után csak bejutottunk a mélygarázsba. Onnan gyorsan vissza is gyalogoltunk a felszínre, ugyanis a liftek komolyan vették a szünnapot.

A korábbi Porsche múzeumtól alig egy kőhajításnyira épült új, hófehér épület igen bőkezűen bánik a térrel. A látogató miután megváltotta – felnőttek nyolc-, gyermekek, tanulók négyeurós – jegyét egy égig érő mozgólépcsőn emelkedhetnek az 5600 négyzetméteren kiállított autók közelébe. Belőlük is van bőven, a vendégek nyolcvannál több kiállított járgányt nézegethetnek kedvükre.

Nézegessenek Porschét mozgóképen is:

a videó a hirdetés után indul

Nem Porsche minőség

Forognak a porondon

Forognak a porondon

Forognak a porondon


Sajnos az épületen érezni, hogy valami nem az igazi. A padlót borító óriási, hófehér márványlapok nagy többsége már most törött, és maga az amúgy igen impozáns, elképesztő terekkel szabdalt épület is mintha még minden eresztékében mocorogna. Kár érte, bár remélem, hogy Németországban még nem muszáj átvenni a trógerül elvégzett munkát – mert a fontos ember haverja csinálta okosban – és valaki kijavítja majd a hibákat.

Kattintás után még több kép, és bejutunk máskor zárt helyekre is.


Autók, rogyásig

A végtelennek tűnő kiállításra érdemes egy egész napot rászánni. Találnak kedvükre valót a régi autók szerelmesei is, a versenyautó-rajongók, de aki tanulmányautóra vágyik, annak is van mit nézegetnie.

Papírcsodák

Hát nem csodaszép?

Hát nem csodaszép?

Hát nem csodaszép?


A kiállított csodák összenyálazása után bekukkanthattunk a Porsche könyvtárába is, ahol rengeteg régi újságot, kiadványt gyűjtöttek össze. Többek között megtalálható itt a márka újságjának – az utazók védőszentjéről, Szent Kristófról elnevezett – a Cristophorusnak az összes példánya is. Ez azért is jól jöhet, mert például amikor az első, 1948-ban készült 356-os eredeti színén töprengtek – már senki nem emlékezett rá, milyen festéket is kentek rá anno – a korabeli újság képeit kellett elővenni.

Kicsit nehezítette a dolgot, hogy az eredetileg fekete-fehér fotót a magazin számára kiszínezték, de a régi, szintén monokróm fotókat tanulmányozva végül mégis úgy tűnik, hogy a magazinban szereplő sárga volt a legelső, a Nr.1-es fényezése. Ennek ellenére a múzeumban ezüst színben áll, ki tudja miért.

Még lehet fokozni

Ilyenből rengeteg van

Ilyenből rengeteg van

Ilyenből rengeteg van


A nyilvános könyvtár után benézhettünk még a légkondicionált archívumba is. A költöztetési munka még itt is folyt, emberek dobozokkal, kartonokkal a kezükben jöttek mentek, miközben a még steril irodáikat is próbálták belakni.

Ebben a helyiségben csapatunk régiségekért rajongó része nyál csorgatva nézegette a korabeli nyomatékgörbéket, megsárgult plakátokat, leírásokat, középformátumú diákat. Van belőlük temérdek, több tíz méternyi polcrendszert megtöltenek, értéküket még megbecsülni is nehéz feladat lenne.

Műhely, ahol a padlóról is enni lehetne

Nemrég még nem is tudtak róla

Nemrég még nem is tudtak róla

Nemrég még nem is tudtak róla


Nem maradhatott ki a makulátlan, a látogatótértől üveggel elválasztott restaurátorműhely sem. Itt alig félmázsás alumínium csőváz várt sorsára, megemelve pedig egy régi, valami régen elfelejtett, raktár mélyéről előkerült versenyautó pihent. A ráégett kosz alatt lapuló autó nagyon kilógott a hibátlan állapotú, csillogó fényezésű gépek közül, mégis itt volt a helye.

Motorján, illetve minden porcikáján állt a retek, a versenypálya pora. Hozzáérve szinte még hallani lehetett a futam közben tűzforróra hevült, de megállás után már hűlő fém csengő, pattogó hangját, kopott abroncsaihoz érve pedig az égett gumi szagát sem volt nehéz odaképzelni. Most pedig némán állt, várva az újjászületést, ami már nem tarthat sokáig. Utána talán egy emelettel feljebb költözik ő is. A többi felújított, kiállított Porsche mellé.

Porsche túladagolás 317