Kisebb ráncfelvarráson esett át a Ford Tourneo Connect. A Transit Connect áruszállító személyautós változata a Ford utóbbi formatervezési irányát, az ún. kinetic designt követve újult meg.

Újak a lámpák
230 volttal tölthető

230 volttal tölthető

230 volttal tölthető


Az átdolgozott első lökhárítóval és hűtőmaszkkal immár jobban illeszkedik a Ford európai modelljeinek sorába a Connect, de a frissebb megjelenéshez az új fényszórók és hátsó lámpatestek is hozzátartoznak. A belső térben is dolgoztak a formatervezők, személyautósabb lett a műszerfal, jobbak az ülések.

Az új elemekkel szerelt modellek nyár elején megjelennek a hazai piacon is, de a bemutatóhoz használt autó hajtásláncára még várni kell. A Tourneo Connect BEV tanulmányt ugyanis villanymotor mozgatja. A technológiát a Smith Electric Vehicles vállalattal közösen fejlesztette a Ford.

6-8 óra alatt tölthető fel

6-8 óra alatt tölthető fel

6-8 óra alatt tölthető fel


A Smith 1920 óta járművek tízezreit alakította át akkumulátoros, elektromos hajtásúra és már jelenleg is forgalmaz elektromossá átalakított Transit és Transit Connect modelleket. Ha jelentős érdeklődés lesz az egyelőre tanulmány Tourneo Connect BEV iránt, akkor viszont elképzelhető, hogy a Ford sorozatgyártásába veszi azt. A teherautó változat forgalmazása pl. 2010-től már megkezdődik Észak-Amerikában.

A Tourneo Connect BEV tanulmányban a 21 kW/órás lítiumion-foszfát akkumulátor és 50 kW teljesítményű, állandó mágneses villanymotor szerepel. Ezzel a konfigurációval 160 km-es hatótávolság és 113 km/órás végsebesség érhető el. Az akkumulátorai 6-8 óra alatt tölthetőek újra normál hálózati csatlakozóról. A Ford szerint ezzel szállodák, taxik számára ideális autó lehet a nulla helyi károsanyag-kibocsátással üzemelő modell.