Majd egy évig 150 gyakornok és tanuló dolgozott azon, hogy a képen látható négykerekű megszülessen. A Mercedes-Benz F-CELL Roadster az 1886-os Benz Patent Motorwagen 21. századi leképezése. Ez akkor is egyértelmű volna, ha a fotók kedvéért nem tették volna mellé az eredeti járgányt, a küllős „biciklikerék” manapság már nem annyira divat.

Űrhajónak tűnik
Hasonlít?

Hasonlít?


Az izgalmas tanulmány a Mercedes történelmének más vonulatára is utalást tesz, hiszen a járgány orra üvegszálas műanyagból készül, akárcsak valaha az F1-es autók kasztnija és a formája is az együléses versenyautókat idézi. Az ülései szánszálas anyagból készültek, kézzel varrt bőrrel vonták be őket.

További utalás a Patentre az is, hogy az autót nem hagyományos kormánnyal, hanem egy középen elhelyezett joystickkel lehet irányítani. Mechanikus kapcsolat itt azonban nincs, hanem a repülőknél megszokott drive by wire elektronikus rendszerrel megy a dolog. Vagyis a sofőr, aki ülhet jobb vagy akár bal oldalon, csak jelzi, mit szeretne, majd kis motorok elvégzik az iránymódosítást.

Űrhajónak tűnik

Űrhajónak tűnik


Nem hiányzik a jövő sem a különleges történelemóráról, hiszen az autó hajtásáról üzemanyagcella gondoskodik. A hidrogén felhasználásával elektromos áramot előállító rendszer villanymotorhoz kapcsolódik. A mindössze 1,63 lóerős F-CELL nemigen kaphatna AMG jelzést a neve mellé, tekintve, hogy maximum 25 km/órás tempóra képes, viszont a helyi károsanyag-kibocsátás nulla, tekintve, hogy vízgőz távozik az üzemanyagcellából. A modernkori villanyszekér hatótávolsága 350 kilométer.