Nem túl ügyesek a hazai autószalonok értékesítő munkatársai – ez derült ki egy friss próbavásárlásos kutatásból. Azért meglepő ez, mert már 2008-ban is 10 százalékkal kevesebb autó fogyott hazánkban, mint egy évvel korábban, 2009 első két hónapjában pedig további közel 50 százalékos visszaesés volt tapasztalható, tehát a kereskedők elemi érdeke lenne, hogy megfogják az ügyfelet.
Ám 2009 márciusában a Mystery Visit Kft által végzett próbavásárlások tapasztalata szerint ugyan minden ügyintéző kedves és segítőkész, de nem törekednek a meggyőzésre, a minél teljesebb információszolgáltatásra. A 8 vidéki és 8 fővárosi helyszínen elvégzett kísérlet során különböző kategóriájú autók után érdeklődtek, melyet 30 százalékos önerő mellett kívántak megvásárolni.
Vannak ugyan kivételek, de minden részletre kiterjedő tájékoztatást sehol sem kaptak a próbavásárlók: hol a hitelajánlat, hol a biztosítási információk maradtak el, sőt több olyan eset is előfordult, hogy a vásárló árajánlatot sem kapott. Ezenfelül, annak ellenére, hogy a próbavásárlók komoly vételi szándékkal jelentkeztek a szalonokban, tesztvezetésre mindössze egy vidéki felsőkategóriás autószalonban került sor.
A vizsgált felsőkategóriás szalonokban az értékesítők inkább csak „kiszolgálnak”, pusztán a vevő kérdéseit megválaszolva adnak tájékoztatást. Az ügyfelek igényeit a középkategóriás autószalonokban mérik fel leginkább a munkatársak, itt voltak a legpozitívabbak a tapasztalatok az ügyfélkezelés, valamint az értékesítésorientáltság terén: precíz árajánlat, hitelkonstrukciók, biztosítások és több felszereltségi csomag ismertetésére is sor került.
A Suzuki, a Ford, a Volkswagen, a BMW, a Volvo autószalonjaiban végzett vizsgálatokból kiderült, hogy a szalonok külső, belső állapota minden esetben makulátlan, precízen jelölik az autókon az árát, felszereltségét, illetve az esetleges kedvezményeket is.
Érdekesség, hogy az értékesítő munkatársak megjelenése igazodik az autók kategóriájának szintjéhez – az „alsókategóriás” kereskedésekben pólóban és farmerben, a felsőbb kategóriájú autókat forgalmazó szalonokban pedig öltönyben, nyakkendőben várják az ügyfelet.
Forrás: Mystery Visit Kft
Ön mit tapasztalt? Leírhatja véleményét, hozzá szólhat kissé lejjebb!