Megdőlt a szélhajtású járművek (van ilyen is!) szárazföldi sebességi rekordja. A vitorlás autónak is nevezhető szerkezetek között ezentúl a Greenbird a leggyorsabb, amely 202,93 km/órás tempót ért el.
A brit mérnök, Richard Jenkins által irányított autó Nevadában a kiszáradt Ivanpah-tó medrében száguldott, átadva a múltnak Bob Schumacher 1999-ben felállított 186,6 km/órás rekordját.
Természetesen a Greenbird nem hagyományos vitorlát használ, hanem egy, a repülőgépek szárnyára emlékeztető szerkezet fogja munkára a szelet. Ez nem véletlen, hiszen a csapat szerint „a Greenbird egy kicsit vitorlás, egy kicsit repülő, egy kicsit Forma-1-es autó”.
A kompozit anyagból épített jármű mindössze hatszáz kilós, de az F1-ben is használt aerodinamikai megoldásoknak hála, menet közben úgy szorul az útra, mintha 1 tonnát nyomna. Ugyanakkor a hatékonysága kiváló, a kocsi körül fújó szél sebességének három-ötszörösét képes elérni, függően a talajtól.
Jenkinsnek ugyanakkor a szárazföld nem az igazi terepe, elsősorban jégen szokott száguldani hasonló járművével. Ki is jelentette, most, hogy tíz év munkájával sikerült megdöntenie a rekordot, visszatérhet a jégre, ahol ennél is nagyobb sebességet akar elérni, s ahol még számos rekord vár megdöntésre.
Videón a Greenbird: