Folytatja a márka arculatának teljes átrajzolását a Subaru. Az Impreza után a Legacy is egy teljesen új karakter. New Yorkban bemutatkozott az új modell.

A 2003-ben bemutatott kivitelt váltó Legacy egyvalamiben nagyon hasonlít elődjéhez, biztosan megosztja majd az embereket, a formavilág azonban már nem olyan különleges, mint korábban, sokat konformizálódott.

Elektronikus kéziféket kapott
Elektronikus kéziféket kapott

Elektronikus kéziféket kapott

Elektronikus kéziféket kapott


Ez persze a márka rajongóinak lehet rossz, de a hagyományos vevőkhöz – és ők vannak többen – sikeres út lehet. Az ötödik generációs Legacy azonban más tekintetben folytatja a hagyományokat, hiszen marad a szimmetrikus összkerékhajtás és a hosszában beépített boxermotor is. A mostani az amerikai változat, de várhatóan szinte ugyanilyen lesz az európai is.

Az új Legacy 35 milliméterrel hosszabb, vagyis 4,7 méter, ugyanakkor 90 mm-rel szélesebb és 60 mm-rel magasabb, mint elődje. Ugyanakkor a hossznövekedésnél is jobban bővül a tengelytávolság, most 8 centivel hosszabb, 2750 mm. Ezzel párhuzamosan a csomagtartó is tágasabb, használhatóságát tágasabb nyílás segíti.

A boxer motor és az összkerékhajtás marad

A boxer motor és az összkerékhajtás marad

A boxer motor és az összkerékhajtás marad


Észak-Amerikában három változattal indul a Legacy értékesítése, mindegyikbe boxermotor kerül. A leggyengébb a 2,5 literes szívómotor, azonban egyedül a 170 lóerős blokk kapható a japán gyár új fejlesztésű, fokozatmentes, automata váltójával. Ez a blokk a GT változatban turbófeltöltővel gazdagodik, ami jelentősen növeli a teljesítményét. A 265 lóerős változat sportosságát hangsúlyozza, hogy hatfokozatú, manuális váltó tartozik hozzá.

Egész más igényeknek felel meg az R csúcsváltozat. Bár 3,6 literes motorja csak 256 lóerőt teljesít, itt sokkal inkább a kifinomultság számít. Ötfokozatú automatával szállítják. Természetesen mindhárom változat a Subarutól megszokott módon négykerék-hajtással készül.