2008-ban a SEAT márka 368 ezer járművet szállított ki, ami jelentős visszaesés a 2007-es 431 ezer darabhoz képest. A márka forgalma összesen 4,81 milliárd eurót tett ki (2007: 5,57 milliárd euró). Miután az új termékekhez (pl. az Exeo) kapcsolódó beruházásokra, valamint a termelési folyamatok fejlesztésére rekordösszeget 558 millió eurót költöttek, nem meglepő, hogy az egy évvel korábbi 8 milliós nyereség helyett a 2008-as gazdasági év során 78 millió euró veszteség szerepel.
Mint ahogy a kutatásra és fejlesztésre költött pénzekből látszik, a SEAT valamire készül. Erich Schmitt, a SEAT igazgatótanácsának elnöke a martorelli éves mérlegbeszámoló alkalmával el is árulta, hogy idén tíz új modellt kíván bemutatni a gyár. Ezek közül párat már ismerünk, az Ibiza Ecomotive, az Exeo és az Exeo ST idén kerül a kereskedésekbe.
Az újdonságok között valószínűleg ott lesz a márka új szabadidő-autója is. Marad azonban jövőre is érdekesség, akkor az Ibiza sorozat harmadik tagját, a kombit ismerhetjük meg – árulta el a vezető. Az Ibiza ST szintén Spanyolországban, Martorellben készül majd. Nem teljesen váratlan ez a modell, hiszen az Ibiza testvérmodelljeként, de Cordoba Vario néven 2002 előtt már volt kis kombija a SEAT-nak.