Alig pár napja még álcázva láttuk, amint a német autópályákon tesztelik, most pedig hivatalosan is bemutatkozott az új Kia Sorento.
Elődje az első Kia volt, ami európai szemmel is fogyasztható formát kapott, mostanra, amikor a teljes flotta versenyképes, elkészült az utód is. A 2002-ben bemutatott első Sorento masszív terepjárós benyomást keltet, az új változat sokkal dinamikusabb formát kapott.
Jelentősen, 9,5 centivel megnyúlt a kocsi, most 4685 milliméter hosszú. Érdekes, hogy ehhez képest a tengelytávolsága egy centit rövidült, azaz 2,7 méter. A karosszérianövekedés viszont arra jó volt, hogy a jövőben nem csak öt-, de hétszemélyes utastérrel is elérhető lesz a Sorento. Hét üléssel 258, öt üléssel 1047 literes a csomagtartója.
Európában kétféle motorral kerül forgalomba az autó. A 2,4 literes benzinmotor 174 lóerős, maximális nyomatéka 225 Nm. Választható ugyanakkor egy dízel blokk is, sőt valószínűleg ezzel kel majd el felénk a Sorentók 90 százaléka. A 2,2-es blokk ugyanis igencsak ígéretes, maximális teljesítménye 197 lóerő, a csúcsnyomaték 435 Nm.
Manuális és automata váltóval egyaránt elérhető lesz a modell, mint ahogy első- illetve elektronikus vezérlésű négykerék-hajtással is. Ez utóbbi normál körülmények között, csak az első kerekekre juttat nyomatékot, azok kipörgése esetén kapcsolódnak be a hátsók. Egy kapcsolóval lehetőség van fix 50-50 százalékos zárásra is, de a terepezést lejtmenetvezérlő is segíti, amely 8 km/óránál jobban nem engedi begyorsulni. Emellett visszagurulás-gátló is szerepel az autóban.
Olyan kényelmi felszereltségek szerepelhetnek a Sorentóban, mint a kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, panoráma üvegtető, navigációs rendszer, 10 hangszórós hifi, tolató kamera. Utóbbi érdekessége, hogy a hátulra beépített 130 fokban látó kamera képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg, ha a vezető hátramentbe kapcsol.
Az előző változatból 900 ezer kelt el bemutatása óta, az új modelltől hasonló teljesítményt vár a Kia, 2010-ben 140 ezer eladott Sorentóval számolnak globálisan.