Azon dolgozik a Hyundai, hogy csökkentse autóinak a környezetre gyakorolt káros hatásait. Ennek értelmében egy sor új műszaki megoldás mutatkozik be a közeli jövőben a cég modelljeiben. Az újdonságokat a Szöuli Autószalonon állították ki.
Továbbfejlesztette 1,6-os és 2,2-es dízelmotorjait a Hyundai. A korábban 115 lóerős 1,6-os immár 128 lovas, miközben a maximális nyomatéka 260 Nm-re nőtt. A fejlődés a második generációs közös csöves befecskendezésnek, illetve az elektronikus szabályozású kipufogógáz-visszavezető és hűtő rendszernek köszönhető.
A motor teljesítménye a legjobb a kategóriában, aminek meg is van a hatása, az ilyen motorral szerelt Hyundai i30 a korábbinál 0,2 másodperccel hamarabb 11,4 másodperc alatt gyorsul százra. Az új motorral kevesebbet is fogyaszt a jármű, 4,7 helyett beéri 4,5 liter gázolajjal száz kilométerenként. A motor olajcsere-periódusa az előző generáció 20 000 kilométeréről 30 000 kilométerre emelkedett.
Megjelenik a Hyundainál is a kétfokozatú, soros feltöltés, azaz amikor egy kisebb és egy nagyobb turbó látja el levegővel a motort. A technológiát 2,2-es motornál vezetik be, amelynél kiemelkedő 225 lóerős teljesítményt értek el.
A hengerenként négyszelepes motorban a vibrációk és a zajterhelés csökkentése érdekében kiegyensúlyozó tengelyt is alkalmaztak. A Hyundai legfrissebb fejlesztéseit használó blokkot részecskeszűrővel is ellátták, így teljesít az Euro5-ös környezetvédelmi normákat.
További újdonság az ún. T-GDI motor. A teljesen könnyűfém építésű 1,6 literes turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses motor bioetanollal, vagyis benzin és etilalkohol 15:85 arányú keverékével is üzemeltethető. Az eredmény: csökkenő károsanyag-kibocsátás, javuló hatásfok, kisebb fogyasztás, miközben a teljesítmény tovább nő. Tisztán benzinnel 200. E85-tel pedig 220lóerőt tud a motor, amelynek maximális nyomatéka 284 illetve 303 Nm.
Egyelőre a hazai importőr nem tudta megmondani mikor jelenhetnek meg az új motorok hazánkban.