Hamarosan leváltja az eredetileg 2003 őszén bemutatott Astrát az Opel. Az új modell ferdehátú változatát ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezi le a német gyár. A közeli időpontnak megfelelően a gyártól mind több információ szivárog ki, így egyre-másra jelennek meg képek és grafikák az autóról, sok mindent elárulva a szériaváltozat megjelenéséről.

Hamarosan érkezik
A keskeny hűtőnyílások szélesebbnek mutatják

A keskeny hűtőnyílások szélesebbnek mutatják

A keskeny hűtőnyílások szélesebbnek mutatják


Az új Astra elődjéhez képest jelentősen megnő, várhatóan 15 centivel hosszabb lesz. Az utastér is sokkal tágasabb lehet, főként a hátsó utasok lábhelyének növekedése lesz szembeötlő, köszönhetően a 2,7 méteres tengelytávolságnak.  

Hasonlóan az Insigniához, az új Astra is a lágyabb íveket részesíti előnyben, míg a Vectra és a jelenlegi Astra sokkal inkább az éles formákból építkezett. Az Opel új alsó-középkategóriás modellje is megkapja az Insignia oldalán futó látványos élt, csak fordítva, itt a hátsó sárvédőnél fut fel. Márkajelzéssé válik a nyílhegyszerű fénycsík a fényszórók sarkában, hiszen az Insignia után itt is bevetik.

A korábbi nagy, inkább négyzetszerű lámpák helyett elöl-hátul az autót szélesebbnek mutató téglalapszerű fényforrások kapnak helyet, de ugyanezt a hatást eredményezik a keskenyebb hűtőnyílások a kocsi orrán.

Jobb anyagminőség és elektronikus kézifék

Jobb anyagminőség és elektronikus kézifék

Jobb anyagminőség és elektronikus kézifék


Belül több már ismerős formát láthatunk viszont. Maradnak a csőbe bújtatott műszerek, de immár sokkal markánsabban kihangsúlyozva a különállóságukat. A középkonzolon továbbra is sok-sok gombot találunk majd, sőt lesz egy újabb is, miután a hagyományos kézifék helyét elektronikus vezérlésű egység veszi át. Adaptív világítás, parkolóasszisztens, elektronikus szabályozású felfüggesztés is elérhető lesz az Astrához.

Az új Opel alapváltozatába 1,4-es szívómotor kerül 90 lóerővel, ugyanakkor ez a motor elérhető turbófeltöltővel is, amely 180 lóerőt produkál majd. Megmarad az 1,6-os szívó és turbómotor is, ugyanakkor a csúcsváltozat OPC-be továbbra is 2,0 literes blokk kerül várhatóan 280 lóerővel.

2010 tavaszán mutatkozik be a kombi

2010 tavaszán mutatkozik be a kombi

2010 tavaszán mutatkozik be a kombi


Aki a kisebb fogyasztásra szavaz, az 1,3-as, illetve 2,0 literes dízel variánsok közül csemegézhet, ugyanakkor 2010-től hibrid kivitel is készül. Alaphelyzetben elsőkerék-hajtással kerül forgalomba az új Astra, ám lehetőség lesz négykerék-hajtással is megvásárolni.

Szeptemberben nemcsak az ötajtós, de várhatóan a sportos háromajtós Astra is bemutatkozik. Elődjéhez hasonlóan ez is sokkal dinamikusabb formatervet kap, az Opel ezzel szeretne ellenfelet állítani a Sciroccónak is. Várhatóan csak 2010 elején ismerjük meg viszont a 20 centivel hosszabb kombit és szedánt, és további egy évvel később a nyitható fémtetős kupé-kabriót.