Négy évvel a piacbevezetése után felújította a Mercedes az S-osztályt. Az új modelleket elsőre nem könnyű azonosítani, hiszen a változások minimálisak, az S formaterve jól sikerült, még ma is frissnek hat. Az új változatokon ugyanakkor hangsúlyosabb hűtőmaszkot és átrajzolt lökhárítókat találunk. Szériában jár az autóhoz a bixenon fényszóró, hátul ugyanakkor módosított LED-es lámpákat és a lökhárítóban integrált kipufogót látunk.
Ezenfelül komplett fénycsomag is kerülhet az S-osztályra, amely az S600 és az új hibrid modell esetében széria, a többinél feláras. Ebben szerepelnek már a képeken is látható LED-es nappali fény, a szintén diódás helyzet-, illetve irányjelzők.
Lehetőség van az utastér fényvilágát is módosítani, a legtöbb modell számára pluszpénzért kínált szolgáltatás esetén belül a napfényt utánzó borostyán, a természetes fehér vagy a sarki jégkék színben világítanak a lámpák.
Mint ahogy már említettük, az S-osztály újdonsága a hibrid modell megjelenése. Azonban az S 400 Hybridnek nem a mostani a premierje, hiszen már tavaly ősszel bemutatkozott a korábbi kasztniba szerelve, ám az értékesítését csak idén nyáron, már új ruhába bújtatva kezdik meg.
A hibridben 3,5 literes benzinmotort (279 LE) alkalmaznak, miközben a hétfokozatú sebességváltóban elrejtettek egy apró, 20 LE-s villanymotort is, amelynek a világon elsőként lítiumionos akkumulátor juttatja az energiát.
A 160 Nm-s nyomatékú szerkezet látja el a generátor és az indítómotor szerepét is. Az autót önállóan nem mozgatja, de segítségével jobb dinamika, illetve kisebb fogyasztás realizálható. Jelen esetben ez 7,2 másodperces sprintidőt, 250 km/órás végsebességet, ugyanakkor 7,9 literes átlagfogyasztást jelent.
Tud azonban ennél is kevesebbet fogyasztani az S-osztály. Az S 350 CDI BlueEFFICIENCY (235 LE) modell 3,0 literes dízelmotorja ugyanis beéri 7,6 liter gázolajjal is. Emellett kapható még 4,0 literes motorral is gázolajos luxusmerci, miközben benzinesből hatféle közül lehet csemegézni. Készül 3,5-es V6-os (272 LE), 4,7-es (340 LE) és 5,5 literes V8-as (388 LE), ugyanakkor a csúcsváltozatban, az S600-ban továbbra is 5,5 literes, biturbó, V12-es (517 LE) blokk kerül.
Van azonban ennél is feljebb, maradnak az AMG-változatok is. Az S63 AMG teljesítménye 525, az S65 AMG-é pedig 612 lóerő. Miközben a legtöbb S-osztály továbbra is hátsókerék-hajtással készül, az S 350 CDI, illetve 350, 450, 500-as benzines változatok összkerékhajtással is megvásárolhatók.
A nemrég bemutatott új E-osztály számos új műszaki megoldást vonultatott fel, de hogy továbbra is az S-osztály legyen a legjobb, ezeket az elektronikus rendszereket immár itt is alkalmazzák. Így aztán megjelenik az aktív fényszóró, amely a forgalom függvényében változtatja a fénycsóva jellegét, ugyanakkor a kocsi arra is figyelmezteti a vezetőt, ha az álmos lenne.
Emellett az aktív karosszériairányítás új funkciója már nem csak gyorsításkor, lassításkor vagy kanyarodáskor csökkenti a karosszéria dőlését, de az oldalszélre is reagál. Az átdolgozott éjjellátó kamera pedig felismeri, ha gyalogosok vannak az út szélén. Nem hiányoznak a „régi slágerek”, mint a sávtartó, távolság-, illetve sebességtartó automatika sem.
További újdonság, hogy a műszerfalon lévő képernyő képes egyszerre két különböző képet megjeleníteni, így a vezető-, illetve az anyósülésen helyet foglaló utas eltérő információkat láthat a teljes kijelző felületen.
Összességében az új Mercedes-Benz S-osztály továbbra is képes rá, hogy versenyben legyen a nemrég bemutatott új BMW Hetessel és a várhatóan jövőre érkező szintén új Audi A8-cal. Az új S modellek 2009 júniusában kerülnek a kereskedésekbe.