Egy időben az új Legacyval, a New York Autoshow-n a Subaru leleplezte az új Outbacket is. Ez lényegében nem is más, mint a Legacy kombi szabadidő-autó változata. A kocsi formája követi a szedánét, de ahogy az Outbacktől megszokhattuk, a karosszériát kissé megemelték és körbe fényezetlen műanyagok védik az esetleges sérülésektől.

Az USA-ban kétféle motorral
Sportos, de luxushatású belső

Sportos, de luxushatású belső

Sportos, de luxushatású belső

Köszönhetően a rövidebb első-hátsó túlnyúlásoknak, elődjénél két centivel rövidebb az új modell (4780 mm), miközben a tengelytávolsága hét centiméterrel bővült, szélességben viszont öt centivel gazdagodott. Ugyanakkor a csomagtartó is tágasabb.

Ezzel az autóval valóban nekivághatunk a rossz utaknak, hiszen amellett, hogy hasmagassága eléri a 22 centimétert, ahogy minden Subarut, ezt is összkerékhajtással szerelik. Dombos vidéken jól jöhet az új elektronikus kézifék, amely automatikusan aktiválódik, ha az autó megáll egy 5%-nál meredekebb lejtőn.

Kétféle benzinmotorral mutatkozott be az új Outback az USA-ban, mire Európába jön, biztosan lesz dízelmotor is benne. A 2,5 literes boxermotor 170 lóerős, forgatónyomatéka 230 Nm. Hatfokozatú manuális illetve fokozatmentes

Legacy kombi, csak terepre

Legacy kombi, csak terepre

Legacy kombi, csak terepre


CVT automata váltóval is elérhető, utóbbi a kormány mögötti karokkal kapcsolható, mert virtuális fokozatokat azért kialakítottak benne. Az USA-ban igazi újdonságnak számít, hogy manuális váltóval is kapható, mellyel kevesebbet fogyaszt az autó, ami már ott is fontosabbá vált.

A csúcsmodell a korábbi 3000-es helyett immár egy 3,6 literes, hathengeres boxer. Ennek maximális teljesítménye 256 lóerő, miközben a nyomatéka 334 newtonméter. Ezt a verziót csak ötfokozatú hagyományos automata váltóval gyártják.

Videón az új Subaru Outback: