Bár egyelőre nincs szó arról, hogy hibrid versenyautók indulnának a rali-világbajnokságon, de a Citroën ilyen járgánya már bevetésre kész. Még tavaly ősszel láttuk először a C4 WRC Hybridet, nemrég pedig már élesben tesztelte a csapat pilótája.

Bevetésre kész a Citroën hibrid 1
Bevetésre kész a Citroën hibrid 17


Egy nappal azután, hogy Sebastien Loeb megnyerte a Portugál-ralit, a Citroën-csapat már a  hibrid autóra koncentrált. Az új modellel Faro környékén tesztelt a gyár spanyol pilótája, Daniel Sordo.

Eltekintve az egyedi festéstől, látványra nem különbözik a normál WRC-től a Hybrid4 néven futó modell, pedig a motor, a váltó és a hajtás is eltérő. A 990 cellás, lítiumionos akkumulátor az üzemanyagtank felett kapott helyett, amely a hátsó tengelynél elhelyezett, 125 kW-os teljesítményű (175 LE) villanymotort hajtja. A teljes csomag mintegy 150 kilogrammal növeli az autó tömegét.

A villanymotor a benzinessel párhuzamosan vagy attól külön, egyedül is működhet. A pilóta egyetlen kapcsolóval elindíthatja az elektromos motort, majd választhat előre- vagy hátramenetet, ha tiszta üzemben autózna. Ezzel az összekötő szakaszokon, a szervizparkban a benzinmotor használata nélkül közlekedhet a kocsi.

Ugyanakkor párhuzamos működéskor a villanymotor 300 Nm-s nyomatéka komoly lökést ad a C4-nek. A rendszer más hibridekéhez hasonlóan fékezéskor tölti az akkumulátorokat.

Bevetésre kész a Citroën hibrid 18


Városban, normál közúti forgalomban is tesztelték, de természetesen hazai pályán, azaz lezárt szakaszon nagy tempóval is próbára tették a C4 WRC Hybrid4-et. Daniel Sordo a teszt után elmondta, hogy az autó nagyon eltérően viselkedik, kanyarokban szokni kell a hátul jelentkező plusztömeget, ugyanakkor a gyorsításkor bevethető pluszteljesítmény nagy benyomást tett rá. Szerinte a kocsi versenyképes lenne.

A csapat nem győzi hangsúlyozni, hogy ugyan nincs ilyen szabály, de ők készen állnak rá, hogy ha az FIA úgy döntene, akkor hibrid autóval versenyezzenek. Egy ilyen irányú döntés elképzelhető, tekintve, hogy a Forma-1-ben is bevezették a hasonló elven működő KERS-t, másfelől ez egy jó lehetőség, hogy utcai modelljeibe szánt alternatív hajtását próbálgassa a Citroën.