Bár korábban sem épp a hétköznapi járműveikről volt híres a Motoren Technik Mayer, ezúttal új iránnyal jelentkezik a tuningcég. Egyediségi programjukkal az egyre sűrűbb sportautó-piacon szeretnének különlegességet nyújtani. Nehogy már a szomszéd autójához hasonlóval járjon a kuncsaft.

Legújabb bemutatóautójukhoz egy Audi R8 adta az alapot, amelyet a Porsche GT3 RS-hez fejlesztett különleges „Porsche 2D8” kódjelű festékkel vonták be. A zöld színhez remekül passzolnak a 20 colos felnik és egyéb részletek fekete kialakítása.

Felpaprikázott Audi R8 1
Felpaprikázott Audi R8 15


Persze az MTM nem lenne az, aki, ha egy szimpla festéssel letudná a dolgot. Nem is! Egyedi kiegészítők és erősebb motor is szerepel a csomagban. Az R8 első lökhárítója, küszöbei alatt elhelyezett karbon spoilerek, valamint a hátsó diffúzor is azon dolgozik, hogy jobban az útra szorítsa a kasztnit.

Ezzel ellentétes feladatot lát el a beépített emelőrendszer, ez képes elöl és hátul 40 milliméterrel magasabbra emelni a karosszériát, hogy pl. fekvőrendőrökön könnyebben jusson át a kocsi.

Érdemes benézni a motortérbe is. Ott már nemcsak a műalkotásnak beillő motort láthatjuk. A gyári, 4,2 literes motorhoz egy kompresszort társít az MTM, amely az eredeti 420 lóerőről 560-ra emeli a teljesítményt. Hasonlóan jelentősen emelkedik a nyomaték is, 430-ról 580 newtonméterre.

Felpaprikázott Audi R8 16


Ha valaki a még újabb, 5,5 V10-es blokkal szerelt R8-cal állít be, az sem távozik kisebb teljesítménnyel, ott egyelőre csak a motorvezérlést állítják át, de így is sikerült 530-ról 560-ra emelni a lovak számát.

Köszönhetően a plusz teljesítménynek fél másodpercet javulva, 3,9 másodperc alatt érheti el a 100-as sebességet az R8. A végsebesség nem változott, az továbbra is 301 km/óra.

Leszögezhetjük, valóban különleges autót hozott össze az MTM, de hogy ez miben több, mint egy hagyományos tuning, az nem világos.