Nagy-Britannia legöregebb autógyártója, az AC Cars hamarosan bemutatja az először az 1961-ben gyártott Cobra legújabb, immár hatodik generációját. A brit manufaktúra a jelen időknek megfelelő formába hozta a roadstert, amely ugyanolyan izgalmas mint bármikor korábban.

Továbbra is csővázas alapra épül a jármű, viszont a karosszéria nem tisztán alumíniumból, hanem kompozit műanyagok felhasználásával is készült. Ennek köszönhetően a Cobra mindössze 1025 kilogramm. Amellett, hogy egy roadsterről van szó, keménytető is jár hozzá, amelyen sirályszárnyas ajtókat alakítottak ki.

Sirályszárnyas
Porsche fékek és versenyfutómű jár hozzá

Porsche fékek és versenyfutómű jár hozzá

Porsche fékek és versenyfutómű jár hozzá


Talán nem véletlenül, hiszen az új modellek már nem Angliában, hanem Heydában a német Gullwing GmbH (Sirályszárny Kft.) műhelyében készülnek. Eredetileg mindössze hat darabot készítettek a Cobra kupé kiviteléből, melyek közül több is összetört, azóta viszont csak utánzatként vásárolható ilyen.

Mint az AC Cars vezetői mondják, az USA-ban évente 1500 Cobra-replika kel el, itt a lehetőség, hogy az emberek eredetit vásároljanak.

A 2009-es Cobra tágasabb és nem mellékesen légkondicionált utastérrel készül. Belül a legnemesebb anyagokat használják. Szerintünk azonban izgalmasabb hír, hogy immár nem a Ford, hanem a Chevrolet új motorjait használják.

Sirályszárnyas

Sirályszárnyas

Sirályszárnyas


Az egyszerűbb GT-be a Corvette-ben alkalmazott 6,2-es 437 lóerős motor kerül, ugyanakkor a GTS-ben a ZR1-hez fejlesztett  V8-ast vetik be. A kompresszoros blokk az egyik legjobb sportmotor a világon, teljesítménye 647 lóerő, míg nyomatéka 822 Nm.

Nem is véletlen, hogy játszi könnyedséggel mozgatja az AC kocsiját, csupán 3,3 másodperc alatt gyorsul százra a Cobra. A végsebességéről nem számolt be a gyártó, de tuti, hogy simán futja a 300-at.