Ez a kütyü jelez, ha piszkálják az autót
Ez a kütyü jelez, ha piszkálják az autót
Fotó megosztása:
A gyári riasztók nem sokat érnek
A gyári riasztók nem sokat érnek
Fotó megosztása:
Jobb ha az összes kábel fekete
Jobb ha az összes kábel fekete
Fotó megosztása:
Amatőr
Amatőr
Fotó megosztása:
A sziréna legyen akkus
A sziréna legyen akkus
Fotó megosztása:
1000 méter a max hatótávolság
1000 méter a max hatótávolság
Fotó megosztása:
Ha akarják, elviszik
Ha akarják, elviszik
Fotó megosztása:
35 ezer forinttól indulnak a pageres riasztók
35 ezer forinttól indulnak a pageres riasztók
Fotó megosztása:
Az utastérben látható értéktárgy megszerzése könnyű préda az elkövetőknek
Az utastérben látható értéktárgy megszerzése könnyű préda az elkövetőknek
Fotó megosztása:
A LeasePlan Hungária autóflotta-üzemeltető a saját adatbázisában végzett kutatása szerint elsősorban nem a nagy és drága autókat lopják, hanem éppen ellenkezőleg: az átlagos, középkategóriás modellek a leginkább veszélyeztetettek.
A közel 10 ezer autóval és négyszáz ügyféllel rendelkező vállalat legfrissebb felmérése szerint a 2006-ban tapasztalt 0,66 százalékos, 2007-re 0,5%-ra csökkent lopási arány 2008-ra tovább javult. Csak az autók mintegy 0,37 százalékát tulajdonították el idegenek.
Ugyanakkor annak ellenére, hogy a lopott autók összdarabszáma közel felére csökkent, a márkaösszetétel tekintetében szinte változatlan a dobogós sorrend. A márkáknak a LeasePlan teljes autóparkján belüli részesedését is figyelembe véve a Volkswagen áll az élen, ám összes darabszámban az Opel vezeti a lopási statisztikát. A német típusok után a Renault a legkedveltebb a tolvajok körében.
Érdekes, hogy bár a Ford az egyik legkelendőbb céges autó, nincs a leglopottabb autómárkák élmezőnyében. A flottaüzemeltető szerint azért a fenti típusok a „legkeresettebbek”, mert az átlagos és tömegek által használt típusok nem keltenek nagy feltűnést, és mivel jelentős részük úgyis alkatrészként végzi, felvásárlópiac mindig akad.