Kéttagúra bővül az Ibiza sportos kínálata, hiszen a tavaly ősszel bemutatott Cupra után elkészült az FR is. Ahogy korábban a Formula Racing változat is a visszafogottabb. Ebben a kompresszorral és turbóval is ellátott 1,4-es motor 150 lóerős.
Egyelőre nem hozta nyilvánosságra a gyártó az Ibiza FR menetdinamikai adatait, szerintünk nagyjából 8,5 másodperces 0-100-as sprintidőre és 215 km/órás végsebességre lehet számítani. A kocsit egyébként hétfokozatú DSG váltóval szerelik, amely a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. A duplakuplungos automatát a sportos modellhez illően kissé áthangolták.
Emellett azonban az XDS rendszer is a dinamikus vezetést segíti. Az elektronikus megoldás a menetstabilizálóval együttműködve egyfajta önzáró differenciálműként javítja az autó menettulajdonságait, amikor a tapadását vesztett kerék miatt csökkenne a jármű stabilitása.
Ahogy az illik, az FR a normál Ibizáknál sportosabb kialakítású. Felismerhető méhsejtmintás ráccsal díszített első, illetve diffúzoros hátsó lökhárítójáról, valamint a dupla krómozott kipufogóvégeiről, továbbá az ezüstszínű külső visszapillantókról. Az Ibiza FR 17 colos könnyűfém felnikkel kerül forgalomba.
Az utasteret az átlagnál nagyobb oldaltartású ülések és a bőrbevonatú kormány teszi különlegessé, számos helyen feltűnik az FR logó is.
Hazánkban ősszel érkezik meg az ú sportmodell, de nem jön egyedül. Az importőrtől megtudtuk, hogy valóban megvalósul a Bocanegra változat és azt is akkor mutatják be Magyraországon